Symulowanie wciśnięcia klawisza Windows

0

Wiem, że jest dużo takich tematów, ale wszędzie sugerowali użycie SendMessage(okno, WM_CHAR, 0x43, 0); lub SendMessage(okno, WM_KEYDOWN, 0x43, 0); ( wciśnięcie C ). Mi oba te sposoby nie działają. Dodam, że SendMessage(okno, WM_DESTROY, NULL, NULL); pozytywnie skutukuje zamknięciem wybranego okna, więc problem jest raczej z nadawaną wiadomością, a nie z hwnd, czy tp. Dodam, że testowałem swój program na rozmaitych programach od notepada++ po mój kalkulator.

1

Na całym świecie tysiące programistów piszących od wielu lat kod dla WinAPI jakoś to wykorzystują, ale Tobie nie działa. Pytanie - czy sposób jest zły, czy może Ty coś skopałeś? ;)

Podejrzewam, że opcja numer 2, Ale ciężko cokolwiek powiedzieć, bo nie chciało Ci się wrzucić tutaj swojego kodu. Bez niego naprawdę trudno jest pomóc.

Możesz rzucić też okiem na https://stackoverflow.com/questions/2476917/cant-send-key-to-window-with-sendmessage - jest tam kilka porad, które mogą Ci się przydać.

0

Oto mój kod:

#include <windows.h>

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow)
{
	
	HWND okno=FindWindow(NULL, "Jakiś program");

	if( !okno )
	{
		
		MessageBox(NULL, "Nie ma okna!","Error!",MB_ICONEXCLAMATION|MB_OK);
		
	}
	else
	{
		
		MessageBox(NULL, "Start?","",MB_ICONEXCLAMATION|MB_OK);
		
		//Tutaj próbowałem wszystkich tych sposobów:
		
		//SendMessage(okno, WM_CHAR, 0x43, 0);
		//SendMessage(okno, WM_KEYDOWN, 0x43, 0);
		//PostMessage(okno, WM_KEYDOWN, 0x43, 0);
		
	}
	
	return 0;
	
}
0

Właściwie to udało mi się zasymulować wciśnięcie klawisza w notatniku i kalkulatorze takimi funkcjami jak SendInput, czy keybd_event. Chodzi mi jednak o robienie tego w grze, która w ogóle nie reaguje na uruchomienie mojego programu.

1

Z grą może być taki problem, że ma własny mechanizm obsługi zdarzeń, inny niż eventy windowsa przesyłane do funkcji callback. Spróbuj zasymulować przesłanie alt+tab albo alt+esc do gry kiedy ma nastawiony fokus.

0
MasterBLB napisał(a):

Z grą może być taki problem, że ma własny mechanizm obsługi zdarzeń, inny niż eventy windowsa przesyłane do funkcji callback. Spróbuj zasymulować przesłanie alt+tab albo alt+esc do gry kiedy ma nastawiony fokus.

Wysłałem do niej alt+f4. Zadziałało. Czy to oznacza, że nie da się nią sterować eventami?

1

A czy to jest może gra działająca w oparciu o DirectX?

3

No to trzeba było od razu napisać pierwszego posta w stylu "staram się programowo przesyłać wciśnięcia klawiszy do gry działającej w DirectX" :P Niestety, mam dla Ciebie wiadomość: masz problem :(

Poczytaj sobie chociażby tutaj - https://stackoverflow.com/questions/35138778/sending-keys-to-a-directx-game
Taki cytat z w/w linku, który ładnie oddaje problem, z którym masz do czynienia:
This may work if the target window looks only at the message and ignores the actual key state. DirectX apps will generally pay attention to the actual keyboard state and will ignore your sent messages..
Aczkolwiek dobra wiadomość - podają w tym wątku alternatywny sposób rozwiązania problemu. Jakaś iskierka nadziei jeszcze się tli ;)

1

Jeśli Bracie @Roman Kwaśniewski koniecznie i absolutnie musisz do tej gry coś wysłać, to chyba pozostaje Ci tylko zabawa bezpośrednio z buforem klawiatury.

0

A takie coś zadziała ? ;x...

INPUT Key;
char ar = 'A'; // aby nacisło A !
Key.ki.wVk=(char)ar;
Key.ki.dwFlags=0;
SendInput(1,&Key,sizeof(INPUT));
Key.ki.dwFlags=KEYEVENTF_KEYUP;
SendInput(1,&Key,sizeof(INPUT));

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1