Witam, mam napisać program w języku C, który będzie burzył zamek. Dokładne polecenie brzmi następująco:
Napisz program, który będzie grą w burzenie zamku. Stwórz geometrię zamku z pojedynczych pikseli. Napisz odpowiednie funkcje, które stworzą zamek piksel po pikselu. Następnie program ma realizować algorytm ustawiania armaty i oddawania strzału polegać on ma na tym, że podajemy współrzędną x ustawienia armaty, prędkość v wylotu kuli oraz kąt nachylenia armaty do podłoża (lot kuli ma być rzutem poziomym) . W momencie, w którym kula znajdzie się na dowolnym pikselu należącym do zamku, zakończy swój lot i wytworzy w tym miejscu wyrwę w murze (tzn. usunie wszystkie piksele w promieniu np. 10 pikseli od miejsca uderzenia). Promień wyrwy uzależnij (np. liniowo) od prędkości, z jaką kula uderza w mur.
Proszę o pomoc lub przynajmniej o porady jak mam zacząć znam podstawy języka c.
0
0
Co już masz i z czym masz problem?
0
Cześć,
umiem już napisać algorytm strzelania z samego działa jednak nie wiem w jakich funkcji mam użyć i jak narysować zamek przy pomocy pikseli. Ogólnie rzecz biorąc mam problem z samą koncepcją jak zaprogramować zamek, który będzie można zburzyć.
0
Działasz na bitmapie, tablicy lub ekranie (wszystko jedno, potem i tak to musisz jakoś wyświetlić).
- Zamaluj wszystko kolorem białym.
- Czarnymi pikselami namaluj zamek.
- Pobierz parametry działa.
- Wystrzel z działa.
- Pętla w której pocisk leci.
- Co krok pętli sprawdź kolor piksela, w miejscu gdzie jest pocisk. Jeżeli jest czarny to narysuj białe kółko (o odpowiedniej średnicy) i wyjdź z pętli.
- Wróć do punktu 3.