Rysowanie koła i obliczanie liczby Pi przy pomocy wzoru Wallisa

0

Witam mam problem z dwoma zadaniami:

  1. program wczytujący z klawiatury liczbę naturalną r>0, a następnie rysujący przy pomocy znaków "x" koło (przybliżenie koła) o promieniu r. Zależy mi na tym żeby to było koło nie okrąg

  2. program wczytujący z klawiatury liczbę N, obliczający przybliżenie liczby π przy pomocy wzoru Wallisa. Wzór:
    wzor

Jest mi ktoś w stanie pomóc? Nawet z listy kroków się juz bardzo uciesze, ale kod też mile widziany

1

pomóc czy wyręczyć? Co już zrobiłeś?

2

Ad 1.:
Najłatwiejsze w zrozumieniu jest podejście korzystające z geometrycznej definicji koła, jako obszaru odległego od środka o mniej niż promień. Wiesz też, że koło to zmieści się w kwadracie o boku 2r, więc puszczasz sobie pętlę w pętli, gdzie dla każdego pola w takim kwadracie sprawdzasz odległość (czy może, żeby było jeszcze łatwiej, kwadrat odległości: x^2 + y^2 <= r^2) i jeśli jest wystarczająco mała, to stawiasz x, a jeśli nie, to spację.

Ad 2.:
Jaki tutaj masz problem?

0

Pytanie czy te X maja byc w jednym kolorze czy o roznym stopniu intensywnosci?

0

@Althorion: Nie rozumiem tego wzoru nawet w najmniejszym stopniu, a bardziej jak to zapisać w kodzie

@vpiotr: Jeden kolor czarny zwykły to jest zadanie na 2 klase trechnikum

2

Nie musisz rozumieć (ale jakbyś chciał, to wyprowadzisz go przez analizę pierwiastków sin(x)/x). Tobie potrzeba tylko go zaimplementować. A czynisz to tak:

  1. Bierzesz od użytkownika liczbę N, oznaczającą liczbę czynników, które będziesz mnożył.
  2. Ustawiasz zmienną wynik na 1.0.
  3. W pętli od jedynki do N mnożysz wynik przez (2i)/(2i-1) * (2i)/(2i+1).
0

Dobra wróce ze szkoły i pod wieczór będę ewentualnie wysłał kod jakby coś mi nie działało, ale już mniej więcej widzę ten kod w głowie

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0