Zgranie aplikacji na film - mpg, mp4, ...

0

Jak zgrać animację z aplikacji na film w postaci avi, itp.?

  1. Aplikacja produkuje kolejne klatki w postaci bitmap po prostu, np. zrzuty z okienka, klatki z opengl, cokolwiek.
  2. jak do tego dodać dźwięk, np. muzyka z osobnego pliku mp4, albo z aktualnie odtwarzana/słyszana w pececie?
1

Odpowiednim programem. Na pewno dałoby się za pomocą ffmpeg - konsolowy program o potężnych możliwościach, jednak trudny w użyciu na początku.

Chyba że wystarczy ci nagrywanie z zewnątrz, czyli aplikacja nie zapisuje klatek na dysk, a tylko wyświetla. No to wtedy pod Windows 10 klawisze Win+G i możesz nagrywać…

0

Sprawdź to, co masz zainstalowane już w systemie, bo możesz mieć już coś takiego (na makach jest QuickTime Player, na pozostałych systemach pewnie też coś się znajdzie, w końcu są jakieś programy do multimediów).

A tak wieloplatformowo to pamiętam, że właśnie ffmpeg jak wspomniał rozmówca (to się konsolowo odpala), a poza tym VLC ma różne takie opcje przechwytywania ekranu

jak do tego dodać dźwięk, np. muzyka z osobnego pliku mp4, albo z aktualnie odtwarzana/słyszana w pececie?

Ja ostatnio edytowałem filmy+dźwięk Blenderem, więc cóż, różne są sposoby (mimo, że Blender niby jest programem do grafiki 3D, to ma opcję montowania filmów).

0
Azarien napisał(a):

Odpowiednim programem. Na pewno dałoby się za pomocą ffmpeg - konsolowy program o potężnych możliwościach, jednak trudny w użyciu na początku.

Ale to ma być produkowane tak od wewnątrz, znaczy z tej samej aplikacji,
która już generuje ten film, ale w postaci sekwencji obrazów tylko.

Trzeba to zapisać do mpg, lub podobnego pliku, co pozwoli na odtwarzanie: animacji, prezentacji, czy symulacji na dowolnym komputerku, bez obecności tej aplikacji.

0

Jeśli Windows, to np. TO

0
exp napisał(a):

Trzeba to zapisać do mpg, lub podobnego pliku, co pozwoli na odtwarzanie: animacji, prezentacji, czy symulacji na dowolnym komputerku, bez obecności tej aplikacji.

Dałem ci nazwę programu.

0
Azarien napisał(a):
exp napisał(a):

Trzeba to zapisać do mpg, lub podobnego pliku, co pozwoli na odtwarzanie: animacji, prezentacji, czy symulacji na dowolnym komputerku, bez obecności tej aplikacji.

Dałem ci nazwę programu.

Ale mnie interesuje tworzenie programowe filmów wprost z klatek,
czyli za pomocą dostępnych funkcji gołego systemu z poziomu c/c++, np. winapi w Windows,
a nie o używanie cudzych i zapewne skomplikowanych bibliotek... o ile ten ffmpeg serwuje w ogóle coś takiego.

0

Łał… No to przed Tobą zadanie napisania dekodera wybranego formatu video. Co powinno Ci zająć tak z rok co najmniej…

0
Althorion napisał(a):

Łał… No to przed Tobą zadanie napisania dekodera wybranego formatu video. Co powinno Ci zająć tak z rok co najmniej…

Przecież są tam jakieś funkcje do obsługi multimediów - co nie? No.

0

Właśnie nie. Nie w „gołym” winapi. W szczególności nie możesz zagwarantować, że dany Windows w ogóle będzie posiadał odpowiednie kodeki (w szczególności wersje na rynki europejskie).

Ale możesz sobie poczytać o trochę bardziej wysokopoziomowych metodach i może coś z tego Ci się przyda: https://docs.microsoft.com/en[...]medfound/windows-media-codecs
Zwróć jednak uwagę na taką sobie dostępność i spore różnice między systemami.

No i jak idziesz już tutaj, to IMHO równie dobrze, a łatwiej, byłoby Ci użyć tego ffmpeg-a.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0