Jak sklonować obiekt, aby miał takie same właściwości co poprzedni? Miałem dużą przerwę od cpp i zapomniałem 50% wszystkiego. Krótko mówiąc chce aby były dwa obiekty "koli"
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <SFML/Audio.hpp>
#include <SFML/Window.hpp>
#include <SFML/Network.hpp>
#include <SFML/Config.hpp>
#include <SFML/System.hpp>
#include <iostream>
#include <windows.h>
int yw = 680;
int xw = 680;
int px = 100;
int py = 100;
int ky = 100;
int kx = 200;
int ks = 60;
int kw = 60;
int ps = 32;
int pw = 32;
int speedx;
int speedy;
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(xw, yw), "kupa", sf::Style::Close);
sf::Event ev;
sf::RectangleShape shape;
sf::RectangleShape koli;
int main()
{
while(true)
{
for(int i; i < 120; i += 60)
{
koli.setPosition(sf::Vector2f(i, ky));
window.draw(koli);
}
shape.setSize(sf::Vector2f(ps,pw));
shape.setPosition(sf::Vector2f(px, py));
koli.setSize(sf::Vector2f(ks, kw));
koli.setPosition(sf::Vector2f(kx,ky));
koli.setFillColor(sf::Color(100, 0, 0));
while(window.isOpen())
{
shape.setPosition(sf::Vector2f(px, py));
window.setFramerateLimit(600);
if(GetAsyncKeyState(0x57))
{
speedy --;
shape.setPosition(sf::Vector2f(px, py));
}
if(GetAsyncKeyState(0x53))
{
speedy ++;
shape.setPosition(sf::Vector2f(px, py));
}
if(GetAsyncKeyState(0x41))
{
speedx --;
shape.setPosition(sf::Vector2f(px, py));
}
if(GetAsyncKeyState(0x44))
{
speedx ++;
shape.setPosition(sf::Vector2f(px, py));
}
if(px < kx+ks && px+ps > kx && py+speedy <ky+kw && py+speedy+pw > ky)
{
speedy = 0;
}
if(px+speedx < kx+ks && px+speedx+ps > kx && py+speedy <ky+kw && py+speedy+pw > ky)
{
speedx = 0;
}
py += speedy;
px += speedx;
while(window.pollEvent(ev))
{
if(ev.type == ev.Closed)
{
window.close();
}
}
speedx = 0;
speedy = 0;
window.clear(sf::Color(0,100,0));
window.draw(koli);
window.draw(shape);
window.display();
}
}
}