Widgety w QVBoxLayout mają niechciane odstępy

0

Czołem Bracia programiści

Napotkałem dziwny problem, i potrzebuję wskazówki gdzie szukać rozwiązania. Jako wstęp pierwszy screenshot, część RIGHT TORSO - te widety M Laser pozycjonuję sam poprzez dodanie do parent QWidgeta, i zrobieniu mLaser->move(0, wysokość slotu * offset). Efekt jak widać na zdjęciu jest OK.
Ale to jest tylko tymczasowe rozwiązanie, chciałem wczoraj zrobić jak Swaróg i Perun przykazali, czyli jako że używam Qt to dodać QVBoxLayout do widgeta ekwipunku. No to dodałem:

InventoryWidget::InventoryWidget(QWidget *parent)
: InventoryBase(parent)
{
    pen = QPen(Qt::white, penSize);
    slotsCount = 10;

    layout = new QVBoxLayout;
    layout->setDirection(QVBoxLayout::TopToBottom);
    layout->setContentsMargins(0, 0, 0, 0);
    layout->setSpacing(0);
    setLayout(layout);

    for (int cnt = 0; cnt < 6; cnt++)
    {
        InventoryItemWidget *item = new InventoryItemWidget(this);
        //item->move(0, cnt * slotHeight);
        layout->addWidget(item);
    }    
    layout->addStretch();
}

niestety, LIPA - jak widać poniżej pojawia się jakiś odstęp pomiędzy widgetami
inventory.PNG
Zarówno widget ekwipunku, jak i przedmiotu mają przeimplementowane sizeHint() i minimumSizeHint()

Pytanie brzmi - skoro marginesy ustawiłem na 0, spacing na 0, to skąd odstępy?? @MarekR22, @tajny_agent coś może Wam się kojarzy?

0

Kiedyś też z tym walczyłem, ale nie pamiętam już co mi wtedy pomogło. Zdaje się, że CSS, ale ręki sobie nie dam uciąć ;)
Może problem w tym, że widgety same w sobie mają dodatkowe odstępy?

0

Dobra, sam znalazłem źródło problemu. @kq, można zamknąć/usunąć/zarchiwizować ten wątek.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1