OpenGL 2.1 a możliwości C++

0

Nie wiem co mam zrobić, bo na moim komputerze jest wersja opengl 2.1, stara dość,
A potrzebuje stworzyć program 3d, do wizualizacji i operacji na wektorach 3d w c++.Do tego jakiś inrefejs graficzny.
I nie wiem czy skorzystać z innej biblioteki, czy w opengl 2 da się stworzyć coś takiego i dołączyć od gt, lub winapi?
jeśli tak może jakieś żródła? bo mam taki problem już że musze używć glsl 1.2 i większość funkcji nie działa.

1

Panie, w opengl możesz zrobić wszystko co jest dostrzegalne okiem, ale niekoniecznie to jest najprostsza droga.

Często kompilator nie odnajduje jakiś funkcji, musisz dołączyć biblioteki odpowiednie, takie życie niskopoziomowe.
Ale opengl jest spoko.

0

I nie wiem czy skorzystać z innej biblioteki,

Jeśli wcześniej działałeś na OpenGL to nie szukałbym niczego innego, problem który opisujesz wydaje się być typowy.

czy w opengl 2 da się stworzyć coś takiego i dołączyć od gt, lub winapi?

Tak, OpenGL będzie do tego typu rzeczy dobrym wyborem.
edit: Jeśli chodzi o podpięcie do Qt lub winapi - z Qt niewiele próbowałem, ale podpięcie do winapi nie różni się za bardzo od "konsolowej" wersji.

jeśli tak może jakieś żródła?

Źródła do czego? Dokumentacja OpenGL jest dostępna, operacja na wektorach 3D wrzucona do Google'a daje mnóstwo wyników. Nie wiem czy potrzebna jest Ci tutaj rozbudowana "oficjalna" bibliografia i literatura, dlatego nie bardzo wiem co Ci tutaj poradzić.

0

W qt5 masz widget OpenGL, jest on w miarę prosty w obsłudze. Tworzysz własną klasę dziedziczącą po QOpenGLWidget oraz po QOpenGLFunctions, i możesz działać. Tutaj garść linków z przykładami, tutorialami:
http://doc.qt.io/qt-5/examples-widgets-opengl.html
http://doc.qt.io/qt-5/qopenglwidget.html
https://stackoverflow.com/questions/31522637/how-do-i-render-a-triangle-in-qopenglwidget

0

jeśli tak może jakieś żródła? bo mam taki problem już że musze używć glsl 1.2 i większość funkcji nie działa.

Jaka „większość”? Może tutoriale pisane pod GL 3.x czy 4.x nie do końca pasują (trzeba wiedzieć jakie są konkretnie różnice) ale do "wizualizacji i operacji na wektorach 3d" w zupełności GL 2.x a nawet 1.x wystarczy.

W sumie jeśli kod pierwotnie jest przeznaczony dla OpenGL 3.x Core Profile ale nie używa wielkich wodotrysków to wystarczy wyrzucić inicjalizację VAO i przerobić składnię GLSL (głównie in/out na varying i attribute).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1