Cześć!
Mam w planach stworzenie gry, zacząłem jednak od tworzenia narzędzia które ułatwi mi generowanie map.
Chodzi o pewnego rodzaju painta do mapy czyli takie rysowanie tekstur. Zamysł działania jest taki :
- Narysuj mapę w kreatorze
- Zgraj do pliku rozmiar mapy i pozycje każdej tekstury
- Gra wczytuje plik
- Ustawia tekstury na podstawie wczytanej tablicy 2d
Na tą porę wygląda to mniej więcej tak.
Na podstawie screena pewnie widzicie już jaki jest problem :/
Na siatce miały rysować się tekstury, tak jak pędzel w paincie, tak tekstury miały być nakładane na siatkę i tak miała powstawać mapa. Zamiast tego rysuję puste pola.
Generalnie to działa tak:
Tworzę sobie bazę tekstur w mainie i ją uzupełniam, przekazuje ją do klasy cMenuTekstur, żeby uzupełnić kwadraty, które stworzyłem w w konstruktorze, teksturami.
Jeżeli najadę myszką i kliknę to wybiorę kwadrat to tworzę nowy _wybranePole i zapisuje do niego wybrany kwadrat, przekazuję go do maina i potem do funkcji cSiatka. Tam
zastępuję ten na który najechałem myszką na ten, który przekazałem i jak pędzelkiem rysuje już na mapie.
Próbowałem stworzyć klasę rodzic cBazaTekstur dla dzieci cSiatka, cMenuTekstur ale nadal nie działało. Chciałem w ten sposób uniknąć przekazywania tych tekstur ale nic z tego nie wyszło.
Cały projekt na git hub -> https://github.com/quetahi/KreatorMap
Proszę o pomoc, męczę się nad tym już tydzień :/