Gra policjanci i złodziej – dobór wydajnego algorytmu ucieczki złodzieja

1

Witam,
Mam do napisania w/w gre. Gra odbywa się na zamkniętej planszy,2 policjantów 1 złodziej, rola policjantów jest złapanie złodzieja(doprowadzenie do takiej sytuacji aby złodziej nie miał ruchu), rola złodzieja jest jak najdłuższe uciekanie. Gracz kieruje ruchami policjantów. I chciałbym w miarę optymalnie napisać ucieczkę dla złodzieja.
Przykładowa plansza

ooooooooooooooooooooooooooooooo
o     o     o     o     o     o
o     o     o     o     o     o
o     o     o     o     o     o
ooooooooooooooooooooooooooooooo
o     o     o     o     o     o
o     o     o     o     o     o
o     o     o     o     o     o
ooooooooooooooooooooooooooooooo
o     o     o     o     o     o
o     o     o     o     o     o
o     o     o     o     o     o
ooooooooooooooooooooooooooooooo

Pierwszym pomysłem było napisanie BFS i wybieranie sciezki(o ile to możliwe ) innej niż ta na której znajduje się policjant z tym ze nie wiem na ile to jest optymalne. Jakies rady jak to napisać? Inne algorytmy ew co doczytac?

1

Nie znam się na c++ ale powiem ci że masz talent graficzny bo zaintrygowała mnie ta plansza.

0

Problem pierwszy nie wyjaśniłeś zasad gry. Są przeszkody? Policjanci ruszają się równocześnie, czy na przemian?
Drugi problem "przykładowa plansza" nic nie wyjaśnia.

Jak według ciebie BFS weźmie pod uwagę ruch policjantów?

Problemy dla dwóch graczy z pełną wiedzą rozwiązuje się np za pomocą min-max.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1