Artykuły dot. tworzenia Game Engine

0

Witam,
tak jak w temacie, chciałbym dowiedzieć się jak napisać (podstawowy) silnik pod grę. Macie może jakieś artykuły warte uwagi?

Pozdrawiam

1

lel... nie wiem czy znasz już czy nie ale może chilli albo Ben ? :P 2 kanały na YT które w czymś mogą pomóc ...

prawdę mówiąc niewiele ich filmów oglądałem ale wydają się być dobre i oba poświęcone tworzeniu gier...
z tego co pamiętam to bez wykorzystania jakiś silników czy innych libów

chilli chyba korzysta z własnego frameworka..
ale to zobaczysz sam czy ci się podoba i czy mają coś wartościowego

linki:

ale wymagana przynajmniej podstawowa znajomość ang. :D

po polsku raczej niczego dobrego nie znajdziesz xDDD

chilli posiada też jakieś swoje Wiki czy stronę ( nie czytałem tam za duzo )
ale jak cie zainteresuje jego kanał to może znajdziesz też na jego stronie czy czymś tam przydatny stuff xD

u bena byłem duzo mniej ale też ma jakieś filmiki które powinny ci pomóc :P
chyba xD

prawdę mówiąc to wystarczy ci:
https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/windows/desktop

przynajmniej moim zdaniem najwięcej się nauczysz metodą prób i błędów :P
tak się ja uczyłem xD w wieku 12 lat odkryłem coś takiego jak "cmd" oraz "help" potem odkryłem ".bat"

przełamując tym samym zasady pierwszego programu "Hello World" :P wciąż posiadam swoj pierwszy program który ma długość 70.000 ;D
chociaż długość = jakość ;c... ale to tylko tak odnośnie hello world ^^^

ale prawdę mówiąc temat może być trudny więc najpierw musisz być w 100% raczej pewny xD lel czy chcesz tworzyć Game Engine
powiem ci tyle że operowanie na GPU to inny poziom niż operowanie na CPU ( czyli to co zapewne do tej pory robiles )

albo stworzysz silnik który będzie bardzo odbiegać od dzisiejszych standardów ( czyli dla samego siebie ) albo poddasz się po kilku godzinach / dniach
stworzenie silnika konkurencyjnego dla jakiego kolwiek obecnie dostępnego to nie jest jak napisanie hello worlda :P

ofc. nie chce podcinać ci skrzydeł ale tylko wspominam że warto się zastanowić czy na 100% chcesz to zrobić...
nauka Unity czy UE4 nie jest jakoś strasznie wymagająca a możesz dostać zadowalające efekty... o wiele lat wcześniej niż z własnym Game Engine...

chyba że chcesz to zrobić po to aby wiedzieć jak to działa wtedy ok xD...

0

Handmade Hero prowadzi aktualnie na youtube kanał o tworzeniu własnego game engine (także wersja angielska):

Z polskich źródeł pamiętam tylko dwa artykuły o silniku wokselowym w 64 i 65 wydaniu magazynu programista.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1