#include <iostream.h>
class klasa1 { public: char imie[20],nazwisko[20];};
class klasa2 { public: char imie[20],nazwisko[20];};
main()
{
mam taki problem
jak powpisywać i jak sie odwołać do klasy 1 oraz klasy 2
z ^ dzieki :]
#include <iostream.h>
class klasa1 { public: char imie[20],nazwisko[20];};
class klasa2 { public: char imie[20],nazwisko[20];};
main()
{
mam taki problem
jak powpisywać i jak sie odwołać do klasy 1 oraz klasy 2
z ^ dzieki :]
Są dwa sposoby:
klasa1.imie="xxx";
klasa1.nazwisko="xxx";
lub
klasa1 klas;
klas.imie="xxx";
klas.nazwisko="xxx";
mozesz rowniez poprzez wskaznik :
klasa1 * wsk;
wsk->imie = "";
uzywasz wtedy operatora -> zamiast kropki
Są dwa sposoby:
...
Chyba raczej -> zamiast . (kropka) [diabel]
no przeciez tak napisałem...
Musisz utworzyc obiekty ich klas i odnosic sie do nich za pomoca operatora "." (kropki) np.
klasa1 klasa;
klasa.imie = "string"
zeby bylo prosciej traktuj obiekt jak inna zmienna przy deklaracji(tylko nie krzyczcie ze wyjatkiem jest konstruktor z parametrami),a przy odwoloywaniu sie do skladowych rob tak samo jak przy strukturach i wsio bedzie ok