Zadanie "zaprogramuj jaskółkę" – prośba o podpowiedź co do wykonania

0

Zaprogramuj jaskółkę.
Jaskółka prowadzi osiadły tryb życia i nie oddala się dalej niż na 2 km od gniazda. Gdy w gnieździe są jajka jaskółka pilnuje ich nie odlatując dalej niż na 500 m. Zaraz po wykluciu pisklęta są bardzo głodne. Aby zapewnić im pożywienie jaskółka szuka jedzenie w odległości 1 km od gniazda. Gdy w odległości 100 m od gniazda znajduje się drapieżnik jaskółka natychmiast do niego wraca. Jaskółka ponownie może opuścić gniazdo po minucie od momentu w którym drapieżnik odleci.

0

A jakie jest pytanie/problem?

0

nie wiem jak sie zabrac za to zadanie, mógłby ktos dać pomysł jak to napisac żeby generowac lot jaskółki z uwzględnieniem ataku i odliczaniem czasu

0

jak zaimplementowac predkosc poruszania sie jaskółki?

0

Nie mamy żadnych informacji na jakim poziomie są Twoje umiejętności i nie wiadomo jakie technologie ewentualnie znasz. Od tego zależy czy będziesz w stanie zaprogramować przedstawione rozwiązanie.

Jak ma to graficznie wyglądać. Ma wypisywać tekstowo informacje, czy w konsoli jakoś graficznie za pomocą ascii artu, czy może jakoś QT albo directx/opengl?

0

Ja widzę tutaj trochę rozbudowaną maszynę stanów, którą mógłbyś opisać za pomocą jakiegoś prostego typu wyliczeniowego.
Co do czasu, jaki upłynął od danego momentu, to można tutaj wykorzystać na przykład prosty time.h. Na jego podstawie sprawdzać różnicę czasu, jaki upłynął i na tej podstawie podejmować decyzje.
Na początek może spróbuj napisać tylko jeden z opisanych scenariuszy, potem rozbuduj program. Jak napotkasz konkretne problemy to wróć tutaj.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1