Czy optymalnym sposobem renderowania tekstu w open gl mogłoby być użycie SDL_Renderer?

0

Witam! Doszedłem do momentu gdzie chciałbym już zacząć renderować tekst. Z czystej ciekawości zastanawia mnie czy nie prostszym sposobem byłoby użycie SDL_Renderer do renderowania tylko i wyłącznie tekstu, podczas gdy reszta w open gl? Czy byłby to duży błąd?

0

Nie wiem czy takie pomieszanie SDL_Renderer z SDL_GLContext zadziała, tu: https://stackoverflow.com/questions/5289447/using-sdl-ttf-with-opengl masz przykład jak z użyciem SDL_ttf utworzyć teksturę opengl z napisem, którą możesz później nałożyć na jakiś kwadrat albo prostokąt.

0

Wiem, widziałem dzisiaj to. Skoro nikt nie próbował (chyba) takiego sposobu to może warto sprawdzić, hmmm..

0

Tak prosto się nie da zrobić że w jednej funkcji rysujesz za pomocą opengl i renderer, SDL_GL_SwapWindow przysłania rysunki renderowane przy pomocy renderera.
Tutaj jest przykład: https://gist.github.com/anonymous/6450139 - jak to zrobić w nieco inny sposób, wygląda na to że trzeba się trochę nakombinować a i tak podobny efekt osiągniesz stosując glOrtho i rysując prostokąty pokryte teksturą.

0

Nie wiem czego używa SDL_Renderer, ale jeśli standardowego windowsowego GDI to zdaje się nie działa ono jeśli masz aktywny double buffering, a pewnie masz.
Zostaje ci rysowanie do pamięci i użycie tego np. jako tekstury prostokąta.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1