Witam! Doszedłem do momentu gdzie chciałbym już zacząć renderować tekst. Z czystej ciekawości zastanawia mnie czy nie prostszym sposobem byłoby użycie SDL_Renderer do renderowania tylko i wyłącznie tekstu, podczas gdy reszta w open gl? Czy byłby to duży błąd?
Nie wiem czy takie pomieszanie SDL_Renderer z SDL_GLContext zadziała, tu: https://stackoverflow.com/questions/5289447/using-sdl-ttf-with-opengl masz przykład jak z użyciem SDL_ttf utworzyć teksturę opengl z napisem, którą możesz później nałożyć na jakiś kwadrat albo prostokąt.
Wiem, widziałem dzisiaj to. Skoro nikt nie próbował (chyba) takiego sposobu to może warto sprawdzić, hmmm..
Tak prosto się nie da zrobić że w jednej funkcji rysujesz za pomocą opengl i renderer, SDL_GL_SwapWindow przysłania rysunki renderowane przy pomocy renderera.
Tutaj jest przykład: https://gist.github.com/anonymous/6450139 - jak to zrobić w nieco inny sposób, wygląda na to że trzeba się trochę nakombinować a i tak podobny efekt osiągniesz stosując glOrtho i rysując prostokąty pokryte teksturą.
Nie wiem czego używa SDL_Renderer, ale jeśli standardowego windowsowego GDI to zdaje się nie działa ono jeśli masz aktywny double buffering, a pewnie masz.
Zostaje ci rysowanie do pamięci i użycie tego np. jako tekstury prostokąta.