Funkcje, przeciążanie operatora, konstruktor

0

Witam,

Staram się zmierzyć z programami, niestety wzięłam na siebie zbyt wiele przedmiotów naraz i teraz się borykam potrzebuję pomocy przy zadaniach. Dziękuję za wskazówki i pomoc.

screenshot-20171211231724.png

screenshot-20171211231837.png

Zaczęłam

zad 1:

cRc1 = (2^2)*(abs(x1)%2)+ (2^1)*(abs(x2)%2)+(2^0)*(abs(x3)%2)
cRc2 = (2^2)*(abs(x2)%2)+ (2^1)*(abs(x3)%2)+(2^0)*(abs(x4)%2)
cRc = (2^1)*(cRc1 %2)+ (2^0)*(cRc2 %2)

jaki program może użyć wszystkich tych funkcji ?

0

To są zadania z pierwszego rozdzialu jakiejś książki. Spróbuj proszę włozyć trochę pracy sama. Nie mozna aż tak oszukiwać, że oddasz czyjeś rozwiązanie.
Konstruktor:

MyA::MyA(int a, int b, int c, int d)
: x1(a), x2(b), x3(c), x4(d)
{   
}

Albo mozna uzyc setterów i juz wiecej funkcji bedzie uzyte

void SetMyX1(int a) 
{
x1 = a;
}
// itd...

int GetMyX1(int a) 
{
return x1;
}
// itd

MyA::MyA(int a, int b, int c, int d) 
{
SetMyX1(a);
SetMyX2(a);
}

Itd, a aby wykorzystać wszystkie funkcje spróbuj wyświetlic wyniki dzialania klasy...

Zadanie 2: https://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B/Przeci%C4%85%C5%BCanie_operator%C3%B3w

Zadanie 3: Dopisz konstruktor ewentualnie settery.

0

post publikuje o 8:00 rano, nie prawie przed północą bo już nie mogę.
Napisałam, że dziękuje za pomoc i wskazówki a nie pełne rozwiązanie, więc też proszę przeczytaj co napisałam.

0

Dlatego, też takich udzieliłem, pomimo, że napisanie pełnych rozwiązań to 15 minut :)

0

Więc się zrozumieliśmy, dziękuję. Ok, ten początek z cRc mam dobrze?

Zad 3

Z tym konstruktorem to będzie coś jak

main(){
A(a1, a2), B(a1,a2)
}

itd. czy mi się już majaczy i lepiej żebym poszła spać?

0

Robisz tak

class A
{
    private:
        int v1;
        
        
    public:
        void setV1(int v);
        int getV1();
};

void A::setV1(int v)
{
    this->v1 = v;
}

int A::getV1()
{
    return this->v1;
}

class B 
{
    public:
        B(A *_a1);
        A *getA1();
    private:
        A *a1;
};

B::B(A *_a1)
:a1(_a1)
{
}
A *B::getA1()
{
    return a1;
}

int main()
{
    A objA1;
    B objB(&objA1);
    
    objB.getA1()->setV1(12);
    
    cout<<"Liczba A::v1: "<<objA1.getV1();
}

Spróbuj to przeanalizować

0

już po zajęciach jednak chciałabym zrozumieć te ćwiczenia

Do zadania nr 2 stworzyłam dwie tablice do

  • początkowe punkty +/- 1 oraz +/- x
void Odejmijx(){
    for(int i = 0; i < n; ++i) {
      tab[i] = i - x;
      cout << tab[i] << endl;
    }
}

void Odejmij1(){
    for(int i = 0; i < n; ++i) {
      tab[i] = i - 1;
      cout << tab[i] << endl;
    }
}

void Dodajx(){
    for(int i = 0; i < n; ++i) {
      tab[i] = i + x;
      cout << tab[i] << endl;
    }
}

void Dodajx(){
    for(int i = 0; i < n; ++i) {
      tab[i] = i + 1;
      cout << tab[i] << endl;
    }
}


void Dodajx(){
    for(int i = 0; i < n; ++i) {
      tab[i] = i + 1;
      cout << tab[i] << endl;
    }
}
//operator zwraca tablicę jak przed wykonaniu dodawania
void Dodaj1a++(){
    for(int i = 0; i < n; ++i) {
      tab[i] = i++;
      cout << tab[i] << endl;
    }
}

-punktu ostatniego stworzyłam dwie tablice, gdzie mają one być dodane do siebie do rozmiaru tej mniejszej

int main()
{
    const x = 5;

    int tablicaA[ 5 ];
    for( int i = 0; i < 5; i++ )
    {
        cout << "element " <<( i + 1 ) << ": ";
        cin >> tablicaA[ i ];
    }
    for( int i = 0; i < 5; i++ )
    {
        cout << "element tablicy " << tablicaA[ i ] << endl;
    }
    int tablicaB[ 4 ];
    for( int i = 0; i < 4; i++ )
    {
        cout << "element " <<( i + 1 ) << ": ";
        cin >> tablicaB[ i ];
    }
    for( int i = 0; i < 4; i++ )
    {
        cout << "element tablicy " << tablicaB[ i ] << endl;
    }
    int suma[ 4 ];
    for( int i = 0; i < 4; i++ )
    {
        suma[ i ] = tablicaA[ i ] + tablicaB[ i ];
        cout << "suma elementu tablicy " <<( i + 1 ) << " wynosi: " << suma[ i ] << endl;
    }
    getch();
    return 0;
}

niedokońca rozumiem punkt x + a - zwraca x + max(t)

jak zapisać to wszystko do klasy, żeby to miało ręce i nogi, teraz część znajduję się w main. Dziękuje za pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1