Wygeneruj tablicę punktów losowych

0

Mam napisać program generujący tablicę punktów losowych z wykorzystaniem struktur. Czy ktoś wie jak można to zrobić. Na razie mam coś takiego, ale to nie zadziała. W sumie można każdą strukturę osobno inicjalizować, ale to nie ma sensu. Co dalej..? Nie wiem jak zwiększać znak o jeden po każdej iteracji.

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
struct Punkt{
    int x;
    int y;
    int z;
    char nazwa;
};
int main()
{
    int i;
    srand(time(0));
    for (i=0; i<10; i++)
    {struct Punkt losowe[i]={
        rand()%100+1,
        rand()%100+1,
        rand()%100+1,
        A
    };

    }


    return 0;
}
2

Lepiej dodać słówko typedef wtedy nie musisz wszędzie pisać że to struktura:

typedef struct {
    int x;
    int y;
    int z;
    char nazwa;
} Punkt;

Program mówi abyś użył tablicy ale nigdzie jej nie tworzysz. Więc:

#define SIZE 5 // tutaj ustalasz rozmiar tablicy

typedef struct {
    int x;
    int y;
    int z;
    char nazwa;
} Punkt;

int main()
{
    srand(time(0));
    
    Punkt punkty[SIZE];

    for(int i = 0; i < SIZE; i++)
    {
    }
    return 0;
}

Aby odwołać się do pola struktury używasz indeksu tablicy, kropki a następnie nazwy pola:

punkty[0].nazwa = 'G';

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1