obiektowość w czystym c

Odpowiedz Nowy wątek
2017-11-29 14:44
0

Napisałem taki kod:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <conio.h>
#include <string.h>
#include <math.h>
#include <stdint.h>
 
struct point
{
    int x;
    int y;
    struct point * wsk;
    //void (*present)(struct point *);
    void (*present)(void);
};
 
/*
void presentation(struct point * temp)
{
    printf("Adres struktury: %d, x=%d, y=%d\n", (int)(temp->wsk), temp->x, temp->y);
}
*/
 
void presentation()
{
    printf("Adres struktury: %d, x=%d, y=%d\n", (int)(temp->wsk), temp->x, temp->y);
}
 
struct point new_point(int a, int b)
{
    struct point * temp = malloc(sizeof(struct point));
    temp -> x = a;
    temp -> y = b;
    temp -> wsk = temp;
    temp -> present = presentation;
    return (*temp);
}
 
int main()
{
    struct point a = new_point(3, 5);
    struct point b = new_point(9, -1);
 
    a.present();
    b.present();
 
    getchar();
    return 0;
}
 

i mam jedno zasadnicze pytanie co do funkcji o nazwie presentation na którą pokazuje wskaźnik zdefiniowany w strukturze point.
Otóż zależy mi żeby po stworzeniu obiektu swoistym konstruktorem new_point pod wskaźnik zapisywał się adres funkcji do wywołania i jak widać tak też się robi, jednakże zależałoby mi także i na tym aby później z poziomu wywołania tej funkcji wypisać współrzędne tej struktury.
Po odkomentowaniu to działa ale mi bardzo zależy także na tym żeby wywołanie było takie:
a.present() a nie takie: a.present(&a)
Da się to jakoś tak napisać żeby tak wyglądało właśnie wywołanie funkcji i żeby ta funkcja wtedy wypisywała dokładnie parametry punktu a a nie innego.

Pozostało 580 znaków

2017-11-29 14:46
kq
0

Bez jita nie bardzo. Zamiast tego zrób sobie void present(struct point*) i wywołuj present(&a)


Pozostało 580 znaków

2017-11-29 14:59
0

Myślałem o tym, ale pytanie zadałem bo byłem bardzo ciekaw czy można to zrobi tak jak pisałem. Mimo wszystko dzięki.
Napisz co to "jit" co to znaczy "bez jita" ???

Pozostało 580 znaków

2017-11-29 15:01
kq
2017-11-29 19:20
0

A czemu to tak jest że przy użyciu tego JITa to byłoby możliwe a bez niego już nie...
Inaczej, jak można przekazać do funkcji jakieś dane jeśli jej wywołanie jest bezparametrowe...? Co ten JIT ma takiego magicznego że taka konstrukcja staje się możliwa?

Pozostało 580 znaków

2017-11-29 19:30
Skromny Terrorysta
0

Tydzień temu był ten samo post na forum, ale do końca nie wiem o co ci chodzi z tą obiektowością.

Obiektowość jest kiepska czasem, ale jedyny plus to polimorfizm.

Pozostało 580 znaków

2017-11-29 19:34

Inaczej, jak można przekazać do funkcji jakieś dane jeśli jej wywołanie jest bezparametrowe...?
Albo tylko udajesz że nie przekazujesz do niej argumentów (używając zmiennych globalnych) albo nidyrydy

Na upartego możesz się bawić w coś takiego, jednocześnie mówiąc papa rekurencji i wielowątkowości:

#include <stdio.h>
 
typedef struct {
    int x, y;
    void(*show)();
} point_t;
 
point_t *global_point_ptr;
 
void point_show() {
    point_t point = *global_point_ptr;
    printf("x = %d, y = %d\n", point.x, point.y);
}
 
point_t point(int x, int y) {
    point_t r = { x, y, point_show };
    return r;
}
 
point_t *use_point(point_t *p) {
    global_point_ptr = p;
    return p;
}
 
int main(void) {
    point_t a = point(2, 10);
    point_t b = point(-10, 5);
 
    use_point(&a)->show();
    use_point(&b)->show();
 
    return 0;
}

https://ideone.com/t35zU4

edytowany 1x, ostatnio: spartanPAGE, 2017-11-29 19:44

Pozostało 580 znaków

2017-11-29 22:40
0

Wiecie co, bardzo serdecznie dziękuję. Niniejsze pytanie zadałem ponieważ aktualnie mam potrzebę nauczenia kogoś podstaw programowania obiektowego. Oczywiście zacznę od filarów czyli klasy, obiekty, metody i ich istota zastosowania a później na sam koniec wykładziku pokażę jak można osiągnąć co nieco programując to w czystym C, gdyż osoba którą nauczam uczy się dopiero składni języka, zastosowania wskaźników, konstrukcji funkcji a koniecznym okazało się "douczenie" podstaw programowania obiektowego. Pokażę takie konstrukcje programistyczne jako pewnego rodzaju ciekawostkę, być może ten ktoś zapyta mnie o parę rzeczy to wtedy będę mógł mu szczegółowo odpowiedzieć na pytania... ;)
Bardzo dziękuję za chęć pomocy. Pozdrawiam!

2017-11-30 10:50
2

Ale to już było i to niedawno:
Elementy OOP w C


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.

Pozostało 580 znaków

2017-12-28 13:48
0

Panowie jeszcze jedno pytanie, tym razem C++ i C# :

Załóżmy że mamy zdefiniowaną jakąś tam klasę o nazwie Klasa i załóżmy że ma ona zdefiniowane konstruktory : jednoparametrowy i domyślny.
Z tego co wiem to instrukcja:

Klasa a(5);

umieszczona w jakiejś tam metodzie lub w głównej funkcji main() utworzy obiekt na stosie wywołując konstruktor jednoparametrowy.
Czy mam obowiązek w jakiś sposób usuwać ten obiekt czy też może "sam się usunie" wówczas gdy stos będzie się "zwijał" gdy funkcja kończy działanie?
Czy mam obowiązek usuwać tylko te obiekty które zostały utworzone słówkiem "new", np. tak:

Klasa* pa = new Klasa(5);

? I jeszcze jedno: porównując do C# tam robi się np tak:

Klasa a = new Klasa();

i wówczas a będzie obiektem klasy (wywołany bezparam. konstruktor). Czy mam obowiązek go usuwać (zakładając że nie chcę aby mi to robił jakiś tam garbage collector) jeśli instrukcja wykonana została z poziomu jakiejś tam metody (a nie deklarowana jako zmienna globalna) ?
I jaka jest wówczas różnica tej instrukcji w porównaniu do takiej:

Klasa a;

W c++ jest istotna - mianowicie tworząc poprzez new dostajemy wskaźnik i tworzone to jest na stercie a nie na stosie. A jak jest tutaj w C#, kiedy coś jest tworzone na stercie a kiedy na stosie?
I czy wszystko co tworzone jest na stercie powinienem usuwać (bo zakładam że to co na stosie to nie muszę bo się samo usunie)?
Wszystko oczywiście przy założeniu "niedziałania" garbage collectora.

edytowany 2x, ostatnio: Adamos19, 2017-12-28 13:51
A co to ma do tego wątku? Trzeba było założyć nowy temat, zamiast robić burdel. - MarekR22 2017-12-28 14:24

Pozostało 580 znaków

2017-12-28 13:59
1

Jeśli tworzysz w ten sposób cppKlasa a(5); to nie musisz nic usuwać zostanie sama usunięta jak wyjdzie poza zakres widoczności zmiennej, jeśli tworzysz cppKlasa* pa = new Klasa(5); to jak już nie będziesz potrzebował tego obiektu należy go usunąć. Jeśli w klasie masz jakieś wskaźniki to musisz wywoływać destruktor i w tym destruktorze je zwalniać. Polecam Ci nie bawić się za wiele w "stare wskaźniki" (chyba że tego potrzebujesz), warto zapoznać się z inteligentnymi wskaźnikami http://en.cppreference.com/w/cpp/memory/unique_ptr i http://en.cppreference.com/w/cpp/memory/shared_ptr są one na tyle fajne że nie musisz ich usuwać samodzielnie, zrobią to za Ciebie ;)

Doprecyzowując "stare wskaźniki" są ok, jeśli służą wyłącznie do pokazywania, a nie do posiadania, t.j. jeśli ich właściciel nigdy nie jest odpowiedzialny za zwalnianie pamięci. - kq 2017-12-28 14:07

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0