[C++] Jak pobrać kolor piksela z aktualnie wyświetlanego obrazu?

0

Cześć, chcę napisać program, który co kilka sekund będzie pobierał kolory około 120 pikseli (o określonych współrzędnych) z obrazu, który jest aktualnie wyświetlany na monitorze. No i tutaj leży mój problem, bo nigdy nie robiłam niczego w oparciu o wyświetlany obraz, więc chciałabym się dowiedzieć:

  1. Czy program powinien np. co te kilka sekund robić screen ekranu i z tego screenu odczytywać wartości kolorów tych pikseli, czy może istnieją jakieś narzędzia, które pozwoliłyby bezpośrednio przechwytywać obraz do pamięci?

  2. Jakich bibliotek ewentualnie potrzebowałabym do takiego "pozyskiwania koloru" danego piksela (np. w wartościach heksadecymalnych)?

W żadnym razie nie oczekuję gotowego kodu czy coś, prosiłabym jedynie o wskazanie mi konkretnego miejsca, gdzie mogę nabyć wiedzę potrzebną do napisania takiego mechanizmu.

0

W pierwszym przykładzie, w linii:
COLORREF _color = (*pGetPixel) (_hdc, _cursor.x, _cursor.y);

wyrzuca błąd "too many arguments to function".

Dopiero po usunięciu wszystkich parametrów pozwala się skompilować:
COLORREF _color = (*pGetPixel) ();
jednak wtedy oczywiście funkcja nie zwraca żadnej wartości.

Ale dzięki, będę szukać w tym kierunku.

0

Nie da sie odpowiedzieć jednoznacznie, bo to jest zależne od systemu/frameworka itp uzywanych przez Ciebie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1