Witam! Zastanawiam się w jaki sposób mógłbym napisać mały silnik do gry nad którą aktualnie pracuje oraz żeby do późniejszych projektów mógł się przydać. Co chciałbym osiągnąć? Najważniejszym punktem jest nauka, chciałbym już teraz powoli zacząć robić takie rzeczy, żeby później było mi łatwiej ciekawsze kody pisać. Wiem, że można sprawdzić kolizję w taki sposób:
void CheckCollision(Object1, Object2)
{
if (Object1.x + Object1.w > Object2.x) return true;
else if (Object1.x < Object2.x + Object2.w) return true;
else if (Object1.y + Object1.h > Object2.y) return true;
else if (Object1.y < Object2.y + Object2.h) return true;
return false;
}
albo w taki sposób
Jednak nadal nie wiem czego powinienem tak naprawdę użyć, żeby moja kolizja była kompatybilna z różnymi rzeczami, np. jak chce zrobić wektor z mapą i sprawdzić kolizję między mapą a graczem, jak chce mieć przeciwnika i sprawdzać kolizję między przeciwnikiem mapą i graczem, itp.