Hej,

czy ktoś ma doświadczenie z tworzeniem złożonych widgetów dla QGraphicsScene ? Mówię o widgetach takich jakie mamy np w Unreal Engine blueprint

ue_blueprint_widgets.png

W Qt znalazłem klasę QGraphicsProxyWidget która teoretycznie robi to na czym mi zależy ale jednocześnie zastanawia mnie wydajność gdy na takiej scenie załadujemy kilkaset takich widgetów no i ewentualne problemy które wychodzą dopiero w trakcie prac gdzie jest już za późno aby zacząć od nowa i przepisywać wszystko według innej architektury.

Sama koncepcja projektu jest podobna do UE blueprint aczkolwiek zastosowanie inne to znaczy umieszczamy widgety które mają przypisany pewien algorytm, zawierają pewne stany oraz pobierają i wyrzucają dane na wejściach wyjściach za pomocą sygnałów / slotów asynchronicznie lub nie to już w zależności od ustawień konkretnego widgeta.

Wszelkie sugestie, linki, informację od osób które pracowały nad czymś podobnym mile widziane.