#include <iostream>
#include "stdlib.h"
#include <conio.h>
using namespace std;
bool gameover = false;
const int width = 30;
const int height = 20;
int x, y, fruitx, fruity, score;
enum eDirecton { STOP = 0,
LEFT,
RIGHT,
UP,
DOWN };
eDirecton dir;
void setup()
{
gameover = false;
dir = STOP;
x = width / 2;
y = height / 2;
fruitx = rand() % width;
fruity = rand() % height;
score = 0;
}
void draw()
{
system("cls");
for (int i(0); i < width + 1; i++)
cout << "0";
cout << endl;
for (int i = 0; i < height; i++) {
cout << "0";
cout << endl;
for (int j = 0; j < width; j++) {
if (j == 0)
cout << "0";
if (i == x && j == y)
cout << "G";
else if (i == fruitx && j == fruity)
cout << "F";
else
cout << " ";
if (j == width - 1)
cout << "0";
}
cout << endl;
}
for (int i = 0; i < width + 1; i++)
cout << "0";
cout << endl;
}
void input()
{
if (kbhit()) {
switch (_getch()) {
case 'a':
dir = LEFT;
break;
case 'w':
dir = UP;
break;
case 's':
dir = DOWN;
break;
case 'd':
dir = RIGHT;
break;
case 'q':
gameover = true;
break;
}
}
}
void logic()
{
switch (dir) {
case 'a':
x--;
break;
case 'w':
y--;
break;
case 's':
y++;
break;
case 'd':
x++;
break;
default:
break;
}
if (x > width || x < 0 || y > height || y < 0)
gameover = true;
}
int main()
{
setup();
while (!gameover) {
draw();
input();
logic();
}
return 0;
}
Gdy kompiluje , i naciskam wywołany przycisk x albo y nie chcą się poruszać. Nie wiem gdzie popełniłem błąd. Poza tym w codeblocks Wszystko jest niewyraźne przy kompilacji , ponieważ pętle ciągle się buferują. Jest na to jakiś sposób?.