SDL2 Obliczenie proporcji tekstury do rozdzielczości okna

0

Witam, natywna rozdzielczość to 1920x1080.

Powiedzmy dla przykładu że mam okno 800x600, tak wiec chce zescalować teksturę tak by jej wielkość była proporcjonalna do wielkości okna jak i by znajdowała się w tym samym miejscu co w przypadku wielkości natywnej.
Próbowałem w ten sposób iż obliczałem ile procent z liczby 1920 jest liczby 800 i w tedy zamieniałem ją na "po przecinku" i wywoływałem z tym SDL_RenderSetScale. Jednakże jakoś nie za bardzo mi to wyszło.
Podkreślę że mówimy tutaj o interface-sie, czyli przyciski, okna w samej grze etc.

Wie może ktoś jak to obliczyć/zrobić?

Napomnę jeszcze tylko że znalazłem w internecie coś takiego:
gameobject.x = 10 * game_resolutionx / 1600;
gameobject.y = 10 * game_resolutiony / 1200;
Gdzie 1600x1200 to niby natywna rozdzielczość.
Jednak za chiny nie wiem jak to poprawnie zinterpretować.

0

Zastanów się przy okazji jak to będzie wyglądało na ekranach np. ultrawide ;) Polecam po prostu zwiększyć pole widoczności i zostawić w gestii użytkownika "przybliżenie" w jakimś zakresie.

0
spartanPAGE napisał(a):

Zastanów się przy okazji jak to będzie wyglądało na ekranach np. ultrawide ;) Polecam po prostu zwiększyć pole widoczności i zostawić w gestii użytkownika "przybliżenie" w jakimś zakresie.

To znaczy, rozumiem o co ci chodzi, jednak tutaj szczególnie chodziło mi o interface, można by było zrobić żeby gracz sobie dobierał wielkość okien, przycisków, jednakże musi być jakaś średnia by się pokazywało za każdym razem w tym samym miejscu, a nie na przykład w ogóle poza ekranem jak to ma teraz miejsce. Co do samej gry, dobre spostrzeżenie, dzięki. : )

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1