SFML ruch - czy ilość klatek zależy od szybkości poruszania sie postaci

0

Witam. Będę pisał prosta platformówkę w SFMLu jednak mam pewne zagadnienie, które mnie zastanawia. Czy jeśli zrobię pętle główną programu, w której będzie ruch, to czy szybkość tego ruchu będzie zależała od ilości klatek? Bo powiedzmy mamy co klatkę taką instrukcję:
(```
obiekt.x += 0.001;


To na komputerze w którym gra chodzi w powiedzmy 100 klatkach będzie ok, ale jeśli na innym w 1000? Co wtedy? Prędkość gry będzie 10x większa? 
Jeśli tak, to jak to zmienić. Wstawić zegar czy ograniczenie fpsów?
0

Prędkość gry będzie 10x większa?

Tak.

Wstawić zegar czy ograniczenie fpsów?

To pierwsze. Po prostu trzeba zmierzyć czas od ostatniej klatki i brać go pod uwagę przy aktualizacji czegokolwiek (delta time).

0

No to fajne praktyki wyrabiają kursy ;)
Co rozumiesz przez "trzeba zmierzyć czas od ostatniej klatki i brać go pod uwagę przy aktualizacji czegokolwiek."?
Np
jeśli czas od ostatniej klatki > 0.05s
to: wykonaj pętle główną programu
?
I czy mówiąc o aktualizacji masz na myśli po prostu coś w stylu:
if (klawisz == strzalka_w_prawo)
gracz.ruch_w_prawo()

Oraz jeszcze jedno, tak pobocznie ;p
Czy znasz jakieś dobre, sprawdzone kursy(pl) uczące pisania gier? Bo do tej pory okienkowe aplikacje gdzie był ruch pisałem właśnie
tak, jak pokazuje pseudokod przeze mnie napisany (ten ze strzałką), ale wiem, że niektórzy robią to jakąś metodą update.

0

http://gafferongames.com/game-physics/fix-your-timestep/

Aktualizacja przy użyciu delta time wyglądałaby następująco:

obiekt.x += 0.001 * delta_time;

Czy znasz jakieś dobre, sprawdzone kursy(pl) uczące pisania gier?

Nie znam, bez angielskiego to nawet nie podchodź do tematu pisania gier.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1