Jak zrobić interfejs?

0

Piszę sobie taką prostą gierkę w której tworzy się 2 obiekty i się biją ze sobą używając różnych umiejętności.Jak do tego zrobić interfejs obiektowo? Taki prosty w konsoli na zasadzie wybierz co chcesz teraz zrobić poprzez wybranie którejś z wyświetlonych opcji.

0

Najpierw proponuję stworzyć ogólny interfejs (w składniowym znaczeniu - funkcje czysto wirtualne wypełniające klasę) lub klasę abstrakcyjną reprezentującą ogólnego wojownika. Następnie dziedziczymy po tym obiekcie konkretne profesje (jedna profesja = jeden rodzaj klasy) i albo rozszerzamy o nowe umiejętności (nowe funkcje), albo po prostu wypełniamy pola z interfejsu (wypełniamy ciało funkcji z interfejsu). Obiekty najpewniej będą musiały wzajemnie posiadać informacje na swój temat (patrz: przyjaźń), na zasadzie, że obiekt1 przez zadanie ciosu obiektowi2, zmieni jego parametry (np. hp/mana, tutaj już dowolnie, ponadto parametry początkowe ustawiamy w konstruktorze).
Co do tury, w każdej z nich możemy wybrać jedną z funkcji zadających cios przeciwnikowi, której wykonanie zmieni parametry obiektu przeciwnika. Tura może się zwyczajnie inkrementować, i w zależności od parzystości/nieparzystości tury, jeden z dwóch obiektów będzie mógł podjąć działanie. Co turę jest sprawdzane, czy któremuś z obiektów nie skończył się parametr HP, jeśli tak, wygrywa jego przeciwnik.
Funkcja losująca, polecam: https://www.guyrutenberg.com/2014/05/03/c-mt19937-example/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1