new malloc w C++?

0


Cześć,
przepraszam za to powtarzające się pytanie. Wiem, że już było wałkowane setki razy, wystarczy w google wpisać "new malloc".

Ale większość artykułów jest po angielsku. Radzę sobie nie najgorzej z angielskim, ale jestem w programowaniu nowicjuszem i wciąż wiele kwestii nawet po polsku jest mi trudno zrozumieć, ale na pewno łatwiej.

Czy ktoś mógłby napisać po polsku lub dać link do jakiegoś dobrego artykułu o tym:

  1. co to jest malloc?
  2. jaka jest różnica między malloc a new?
  3. Podobno malloca sie unika w C++, jednakże niektórzy piszą, że w niektórych przypadkach się przydaje, w jakich?

Za pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam

3

W C++ malloc-a się nie "unika" tylko rzadko kiedy używa.
Jeśli masz coś zaalokować dynamicznie (chociaż tego też się unika od pewnego czasu) to wygodniejsze jest new, bo kompilator sam oblicza długość bloku i potrafi zgłosić wyjątek. Dotyczy to obiektów, wartości skalarnych i tablic.

W C++ są wyjątki, kiedy lepiej zastosować malloc. Jeden z nich to kiedy chcesz zaalokować tablicę obiektów wywołując niedomyślny konstruktor. Wtedy stosujesz malloc i w pętli konstructor in-place.

Od pewnego czasu unika się alokacji dynamicznych wprost, ponieważ bezpieczniej lepiej je ukrywać. Jak to się robi to może opisze ktoś kto zna lepiej C++11 i wyżej.

Zobacz Mistake # 4: http://www.acodersjourney.com/2016/05/top-10-dumb-mistakes-avoid-c-11-smart-pointers/
i: https://www.slideshare.net/sermp/without-new-and-delete

0

Tak najprościej rzecz ujmując to:
new:

  • alokuje pamięć ( tego można sobie nie życzyć )
  • odpala konstruktor
  • jak coś poszło nie halo to rzuca wyjątek ( tego też można sobie nie życzyć )

malloc:

  • alokuje pamięć
  • jeśli coś poszło nie halo to zwraca NULL
0

No właśnie jak było powiedzanie, jeśli stosujesz obiektowe korzystaj tylko z new, bo malloc tylko rezerwuje pamięc na obiekty, a new odpala konstruktor :)

0

Cześć,
dzięki za odpowiedzi i pomoc.

Ok, rozumiem, że malloc nie wywołuje konstruktora, tylko rezerwuje pamięć, ktorą trzeba później zwolnić za pomoca komendy "free", a nie "delete" jak w przypadku "new". Ale to są takie jakby suche definicje, których oczywiście wcześniej nie znałem, a dzięki Wam już znam :) ale wciąż nie przychodzi mi nic do głowy, żaden konkretny przypadek, w którym lepiej byłoby użyć malloc zamiast new. Czy ktoś mógłby podać jakiś przykład z życia? Nawet nie chodzi o kod (choć też fajnie by było) ale wyjasnienie jakiegoś konkretnego przypadku, gdzie wykorzystanie malloca byłoby rzeczywiście opłacalne.

Nie ukrywam, że jestem dość nowy i nie mam zbyt wiele doświadczenia, ale jak ostatnio sobie np. napisałem program liczący dyskretną transformate fouriera, to chyba ani razu nie użyłem ani "new" ani referencji (mam na mysli deklaracje ze znakiem &) ani tymbardziej "malloc".

Widzialem w wielu różnych przykładowych kodach (nie do DFT tylko ogólnie), że się tego "new" i referencji & używa od groma, więc dlaczego ja nie musiałem nic takiego użyć? Ciężko mi powiedzieć czy nie użyłem przez brak doświadczenia, czy może rzeczywiscie nie bylo to konieczne. Czy da się to jakoś osądzić?

Mogę powiedzieć, że mój program do liczenia DFT działa bardzo wolno (muli przy większych rozdzielczościach, już przy 10000 sample rate, a to i tak nie jest wcale dużo przecież w porównaniu do np. 44100), choć komputer mam nie najgorszy. I ciężko mi powiedzieć, czy to dlatego, że mam kiepsko przemyślany kod, czy może po prostu dlatego, że DFT ogólnie jest znana jako bardzo mało efektywna metoda obliczeń. Aby to sprawdzić, postanowiłem napisać funkcję liczącą metodą FFT (szybka transformata Fouriera) i porównać. Ale jako żółtodziobowi idzie mi to opornie (wciaz mam chyba jeszcze problem ogólnie czysto matematyczny ze zrozumieniem metody FFT).
Jednak może ktoś już mógłby mi coś doradzić, albo zna odpowiedź na moje zagwostki? Byłbym bardzo wdzięczny.

Trochę się rozpisałem i tematykę rozszerzyłem, ale jakoś to wszystko samo z siebie wyszło :)
Pozdrawiam.

0

samo malloc, nie wiem, może gdzieś być wygodniejsze, ale mogą też być alokatory systemowe, które w niektórych sytuacjach mogą być pożądane zamiast tego co daje new (inna sprawa, że wtedy new można opakować i przeciążyć np). Ponieważ new robi więcej operacji, czasami może być wolniejsze niż czysty malloc. Ale jak zauważyłeś, przypadki, które podaje to nie są standardowe przypdki programistyczne, a juz bardzo szczegółowe.

3

nie używaj ani malloc ani new, chyba, że kodujesz coś bardzo low-level;

masz od tego std::unique_ptr i std::shared_ptr;

0

Hej, wielkie dzieki za pomoc,
a czy mowiac "low-level" masz na mysli jakies mocno/gleboko zagniezdzona funkcje w funkcji w jeszcze innej funkcji i wylorzystane w jakims templejcie? Czy to jest wlasnie przyklad jakiego kodowania "bardzo low-level"?

7

Nawet wtedy nie ma to sensu, bo wszystkie sensowne kompilatory generują równie wydajny kod dla unique_ptr jak i dla nagich wywołań new i delete - przy czym to pierwsze jest poprawne.

Jakiś czas temu popełniłem o tym post, aby się nie powtarzać.

0

jeśli nie chcesz inicjować zmiennych to możesz skorzystać z boost::make_shared_noinit lub boost::make_unique_noinit

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1