Przegląd projektu

0

Witam, od jakiegoś czasu pisze swój projekt w cpp, tzn. gierke typu roguelike. Grafiki toto nie ma za bardzo, i zbyt grywalne nie jest, bo staram sie tworzyc jakby 'szkielet' aplikacji, na którym bedzie mozna zbudować pełnoprawna gre. Chciałbym żebyście mi podpowiedzieli, gdzie popełniam błędy, czy kod jest jakotako czytelny, co można by poprawić w ogólnej metodyce, konwencjach itd. itp. Mam nadzieje, że wybrałem dobry dział, jestem tu nowy ;)

repozytorium z projektem(VS 2015):
https://github.com/KarolDrach/RPG

1

Tak na oko to zbyt wiele rzeczy robisz to na ifach/switch case, zamiast skorzystać z polimorfizmu, np. tutaj:
https://github.com/KarolDrach/RPG/blob/master/Equipment.cpp#L130

i ogólnie za bardzo wchodzisz w szczegóły, zamiast zrobić kolekcję* Itemów to tworzysz ileś zmiennych:

Item* armor, *shoes, *lefthand, *righthand, *head, *ring;

a jeśli tworzysz ileś zmiennych to potem musisz switch/case robić...

** piszę "kolekcja", bo nie wchodzę już w szczegóły implementacyjne, czy to będzie zwykła tablica, wektor, mapa, zbiór czy jeszcze jakaś inny cudowny rodzaj kolekcji w C++.*

No i wszystko ci się miesza, np. wywołania ChangeColor walają się po całym projekcie. Wyświetlany kolor czegoś tam raczej jest szczegółem wizualnym, o którym obiekty takie jak Hero czy Quest w ogóle nie powinny wiedzieć.

0

Używaj list inicjalizacyjnych, zamiast nadawać wszystkiemu wartości w ciele konstruktora.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1