Builder C++ kopiowanie ustawien kontrolek

0

Witam,

Napisalem sobie prosta aplikacje do kamerki internetowej. Aplikacja posiada w interfejsie trzy zakladki. Kazda zakladka posiada swojego wlasnego scrollbara do zoomowania obrazu:

PageControl0 + zoom_PC0
PageControl1 + zoom_PC1
PageControl2 + zoom_PC2

Tak naprawde kazdy z tych scrollbarow sluzy do tego samego i mam identyczne funkcje. W Evencie OnScroll mam ustawiona funkcje:

void __fastcall TMainForm::OnScroll(TObject *Sender)
{
TScrollBar ScrollBar = dynamic_cast<TScrollBar>(Sender);

if(ScrollBar==zoom_PC0 || zoom_PC1 || zoom_PC2)
        MakeZoom();

}

Wszystko dziala. Jest okej.. Ale tak wlasnie sobie mysle, ze w momencie gdy chce np ustawic limit scrollbarow to musze napisac 3 linie kodu np:

zoom_PC0->Max = 10;
zoom_PC1->Max = 10
zoom_PC2->Max = 10

jest to raczej malo efektywne. Jak osiagnac taki efekt, ze mam 3 idetyczne scrollbary, i podczas zmiany wlasciwosci jednego z nich pozostale maja te same ustawiena? Probowalem rzutowac wskazniki miedzy tymi scrollbarami, ale wtedy mam bledy kompilacji.

0

Zawsze możesz trzymać komponenty w jakimś kontenerze jak np. http://docwiki.embarcadero.com/Libraries/Berlin/en/System.Generics.Collections.TObjectList wtedy wystarczy prosta pętelka i masz ustawione wszystkie scrollbary, page controle tak samo.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1