Witajcie, mam dwa problemy i nie potrafię ich rozwiązać. Piszę grę 2D w c++, używając biblioteki sfml.
Pierwsza sprawa: Mapa gry ma wymiary ok. 3400x3400, widok view ma 2500x2000. Rysuję w oknie dużo sprajtów i na każdym sprawdzam czy najadę na niego myszką. Zaś niezależnie gdzie mam ustawiony widok to mysz daje mi koordynaty z pozycji na ekranie, ale działa to na sprajty tylko z lewego górnego rogu (mniej więcej obszar 600x600). Przykładowo, mam widok na prawy dolny róg i myszkę w rogu to odpali to sprajta na prawym dolnym rogu tego obszaru w lewym górnym.
Druga sprawa: Obrazki ze sobą graniczą i one nie są kwadratowe, zaś do kwadratu są dopełnione przeźroczystością. I jeżeli najadę na jakiś sprajt, to mogę odpalić graniczące ze wzgl. na przezroczyste dopełnienie. Da się zrobić, żeby obrazki nie były kwadratowe np. koło zapisane jako koło nawet bez przeźroczystości. Do sprajtów ładuję obrazy z plików.
Jeżeli nie wyjaśniłem jasno problemu to mogę nagrać filmik o co chodzi. Proszę o pomoc.