Szanowni koledzy.
Mam pewien problem. Załóżmy że mamy strukturę typu:
volatile struct
{
uint8_t button_zero;
uint8_t button_one;
uint8_t button_two;
uint8_t button_three;
uint8_t button_four;
uint8_t button_five;
uint8_t button_six;
uint8_t button_seven;
uint8_t button_eight;
uint8_t button_nine;
uint8_t button_arrow_left;
uint8_t button_arrow_right;
uint8_t button_arrow_up;
uint8_t button_arrow_down;
uint8_t button_arrow_enter;
uint8_t button_esc;
} button_counter;
I załóżmy też że musi to być struktura a nie tablica.
Załóżmy również że potrzebuję odwoływać się do konkretnego pola tej struktury (czyli do któregoś z uint8_t) jednak do którego to zależy od zmiennej x i do tego pola należy załóżmy przypisać wartość y.
Przykład: jeśli zmienna x wynosi 0 to do pola button_zero należy przypisać y, jeśli zaś np. zmienna x wynosi 5 to należy y przypisać do pola button_five.
Czuję że można to osiągnąć ale brak mi jeszcze doświadczenia i nie wiem jak to składniowo zorganizować. Wymagane jest natomiast aby nie robić żadnych "switch casów" i "ifów" a żeby to zrobić jedną instrukcją (może na wskaźnikach i rzutowaniu jakoś)...
Proszę o pomoc.