Polskie znaki w SFML 2.4

0

Witam, mam problem z wyświetlaniem polskich znaków w oknie SFML. Napisałem funkcję informującą o wystąpieniu błędu:

void errorClose()
{
    sf::Font Font;
    Font.loadFromFile( "arial.ttf" );

    sf::RenderWindow blad(sf::VideoMode(200, 100), L"Błąd");
    sf::Text tekst( L"Wystąpił błąd!", Font, 20 );
    blad.draw(tekst);
    blad.display();
    sf::Event event;
    while(blad.isOpen())
    {
        while (blad.pollEvent(event))
        {
            // Close window : exit
            if (event.type == sf::Event::Closed)
                blad.close();
        }
    }
}

Przy próbie kompilacji występuje błąd C:\Users\poiuy\OneDrive\Dokumenty\c++\Na Razie Fantasy Pixels\main.cpp|9|error: converting to execution character set: Illegal byte sequence|. W przypadku braku literki L na początku napisów polskie znaki nie wyświetlają się prawidłowo.

1

Jakie kodowanie znaków masz ustawione w IDE?

Obczaj to: https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/graphics-text.php#how-to-avoid-problems-with-non-ascii-characters

Jeśli rozważasz zmianę technologii, to polecam Unity (C#). Bez żadnych kombinacji wyświetla mi polskie znaki, czy cyrylicę.

0

Miałem kodowanie WINDOWS-1250, po zmianie na UTF-8 wszystko działa, wcześniej próbowałem zmienić, ale prawdopodobnie plik nie zapisał się ze zmienionym kodowaniem. Dzięki za zwrócenie uwagi na kodowanie, problem rozwiązany.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1