Odwoływanie się do pola struktury znajdującej się w klasie

0

Witam, mam problem z czymś takim :

#pragma once
#include <fstream>
#include <string>

class Pliczek
{
private:
	struct plik
	{
		std::fstream plik;
		std::string nazwa_pliku;
	};
	int nr_pliku = 0;   
public:
	void zapisz(std::fstream plik);
	Pliczek(std::string = "nowy_plik.txt");
	~Pliczek();
};

Chcę w tworzyć w konstruktorze kolejne pliki o podanej przez użytkownika. Tylko o ile do na przykład zmiennej nr_pliku mogę się odwołać poprzez this->nr_pliku to w jaki sposób odwołać się do pola nazwa_pliku znajdującego się w strukturze ? Zapis plik.nazwa_pliku nie działa, ani też this->plik.nazwa_pliku jakieś propozycje ?

2

plik jest typem, nie obiektem. Musisz utworzyć obiekt typu plik aby odwoływać się do jego elementów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1