Witam,
Mam program gdzie caly interfejs jest w pliku main.c. Reszta danych jest przechowywana w klasach (az jednej ;p). Teraz potrzebuje zrobic cos takiego. Stworzyc dosc specyficzna tablice, ktora ma ok 10k elementow, ktorych wartosci sa w miare przypadkowe. Napisalem sobie 3 funkcje, ktora tworza ta tablice.
zmienna globalna: int tabela_wzorcowa[10k];
stworz_tabele(int dane[][]) tabele tymczasowe, jako zmienne automatyczne, ktore sa przekazane do polacz_tabele
polacz_tabele_w_jedna(int dane[][]); -> wrzuca element w tabel tymczasowych, do tabeli wzorcowej[10k] -> ktora jest globalna
sortuj_tabele(int tabela_wzorcowa[][]) -> porzadkuje tabele wzorcowa[10k]
Funkcje dzialaja, jest wszystko ok. Jednak mam jedno ale... Z poziomu aplikacje moge przypadkowo zmienic wartosci tabeli "tabela_wzorcowa[10k]". Nie moge wrzucic slowka "const" bo wtedy te funkcje nie beda dzialac.
Jak osiagnac taki efekt, ze stworze tabele_wzorcowa[10k] za pomoca kilku funkcji, a nastepnie bede mogl jej element porownywac w pliku main.c tylko do odczytu (bez mozliwosc jej edycji)? Mam te wszystkie funkcje wrzucic do klasy? Zrobic cos takiego:
klasa
{
private tabela_wzorcowa[10k]
private stworz_tabele(int dane[][])
polacz_tabele_w_jedna(int dane[][])
sortuj_tabele(int tabela_wzorcowa[][])
public przegladaj_wartosci_tabeli()
}
wtedy bede mial zabezpieczona tabele tak, ze w main.c nie bede mogl zmienic wartosci zapisanych w tabeli tabela_wzorcowa[10k]? Dobrze kombinuje?