Expected initalizer before 'using'

0

Cześć, piszę prostą aplikację w c++ i mam problem z jednym plikiem nagłówkowym, otóż:

 #ifndef MENU_H_INCLUDED
#define MENU_H_INCLUDED

#include <windows.h>
#include "lib/wzory.h"
#include <iostream>

using namespace std;

    int field;

    void kwadratu()
    {

        system("cls");
        cout << "Co chcesz obliczyc?" << endl;
        cout << "1.Pole" << endl;
        cout << "2.Obwod" << endl;
        cin >> field;
        switch(field)
        {
        case 1:
            polekwadratu();
            break;
        case 2:
            ObwodKwadratu();
            break;
        }
    }

    void selectFig()
    {
        cout << "Wybierz Figure:" << endl;
        cout << "1.Kwadrat" << endl;
        cout << "2.Prostokat" << endl;
        cout << "3.Rownoleglobok" << endl;
        cout << "4.Romb" << endl;
        cout << "5.Trojkat" << endl;
        cout << "6.Trapez" << endl;
        cin >> field;
        switch(field)
        {
        case 1:
        kwadratu();
        break;
        }
        /*case 2:

        break;
        case 3:

        break;
        case 4:

        break;
        case 5:

        break;
        case 6:

        break;
        }*/
    }

#endif // MENU_H_INCLUDED

Po próbie kompilacji CodeBlocks wywala errora takiego jak w temacie.

0

Pokaż cały komunikat błędu.

0

||=== Build: Debug in Licznik (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
C:\Users\kikor\Desktop\licznik\Licznik\moj_postep_licznik\Licznik-matematyczny\menu.h|8|error: expected initializer before 'using'|
||=== Build failed: 1 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 1 second(s)) ===|

Takie coś?

0

No to teraz pokaż lib/wzory.h.

BTW:

  • using namespace w ogóle to zły nawyk, a w nagłówku to przestępstwo.
  • dlaczego umieszczasz definicje funkcji w nagłówkach?
0

Nie ja pisałem lib/wzory.h, a definicje wygenerowały się z automatu podczas tworzenia pliku, zaraz zobaczę czy mogę Ci je udostepnic

0

Jeśli dostałeś je od wykładowcy/nauczyciela/zadania to można założyć, że są ok.

Pokaż w takim razie plik, w którym inkludujesz menu.h

0

Nie dostałem go od nauczyciela, razem z taką grupą uczymy się obsługi gita na przykladzie małego programu

 #include <iostream>
#include "menu.h"

using namespace std;

int main()
{
    selectFig();
    return 0;
}

A tu main.cpp

0

Sorki z nieuwagę, kiedy zakomentowałem #include "wzory.h" wszystko działa, to nie moja sprawa, dzięki z pomoc

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1