Saper w C. Do czego użyć list jednokierunkowych.

0

Wybór tematu projektu zbliża się wielkimi krokami. Nie chcę robić kolejnej bazy danych, albo jakichś algorytmów sortowania czy reprezentowania grafów. Robiło się to wielokrotnie. Dlatego pomyślałem, że zrobienie jakiejś prostej gierki byłoby ciekawsze. Uważam że saper byłby ok. Program miałby kilka funkcji. Np: generowanie plansz o podanych wymiarach i danej ilości bomb, wczytywanie plansz z pliku, zapisywanie aktualnej i wczytywanie poprzedniej rozgrywki, ranking (najlepsze czasy na rozmiarach podstawowych) itp. Zależy na ile pozwoli czas, chęci i umiejętności. Jednak są też wymagania. Muszę używać list jednokierunkowych. Sama implementacja list to nie problem. Niestety nie mam pomysłu gdzie możnaby było użyć ich w takim programie. Może ktoś z was ma pomysł, gdzie listy byłyby przydatne, albo chociaż nie uciążliwe? Pozdrawiam

1

Użyj ją jako kontener na kontrolki, będzie najmniej uciążliwa ;P

0

Kontrolki? Masz na myśli flagi, czy sterowanie?

//edit:
W zasadzie, ranking mogę zrobić na liście. Nowy wynik mogę do listy dodawać i sortować, a wynik najsłabszy usuwać. Ale nadal jestem ciekaw o co chodzi z kontrolkami :D

0

Po co stosować coś na siłę? Listę jednokierunkową najlepiej stosować kiedy chcemy móc szybko zbudować i zdekomponować zbiór danych i ma to tylko sens gdy zależy nam by to było niezmienne (immutable). W innych przypadkach lepiej stosować zwykłą tablicę.

0

Muszę użyć listy, ponieważ na zajęciach uczyliśmy się struktur, list i obsługi plików tekstowych (ostatnie 3 zajęcia) i wymagane jest używanie ich w projekcie.

1

Jeśli już musisz gdzieś to stosować, to możesz ją wykorzystać przy zapisywaniu rozgrywki do pliku, gdzie zapiszesz listę pozycji min, listę oznaczeń użytkownika oraz tablicę dwuwymiarową określającą odsłonięte pola.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0