SFML - dopasowanie pobranej grafiki do okna

0

Cześć,
w jaki sposób pobrane tło png przez SFML mogę dopasować w stworzonym oknie? Mam dostęp do width i height w px, ale nie mogę znaleźć jakiejś funkcji, która by mi wyskalowała grafikę do takich rozmiarów. Mogę korzystać np. z setScale, ale tam podawany jest współczynnik skalowania, a chciałbym móc podawać w px.

1

Albo pobaw się z View, Viewport
Albo renderuj VertexArray z odpowiednią teksturą (wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem)
Albo policz skalę

Rozwiązanie pierwsze jest dobre jeśli chcesz, aby wszystko było skalowane jednakowo.

0

A możesz dać jakiś przykład z View pasujący do mojego problemu? Próbowałem pokombinować z tym, ale niestety nie chce zadziałać, a znaleźć na Internecie czegoś podobnego też nie mogę :(

1

http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/graphics-view.php
Ale nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo jest na około. W dodatku wymaga ciągłego zmieniania View,Viewport, chyba że to twoje tło w pewnym sensie 'ustala' system współrzędnych dla innych spritów. Tzn, jak ustawisz View tak aby pasował do twojego tła to będzie aplikowany do wszystkiego innego.
Zależy co chcesz osiągnąć.

edit
możesz to sobie wyobrazić tak, że zmiana View to dopasowanie wielkości renderowanego obszaru do twojego obrazka, a nie na odwrót.

0
  1. Chciałbym uzyskać coś takiego, że generuję okno o rozmiarze np. 800, 600, to wrzucam do nią obrazek tła, który np. w normalnych rozmiarach ma 2000px na 2000px i jest on skalowany do tego okna, tak, by także miał 800x600 (może po części skalowany, po części przycinany).

  2. Teraz mam drugie pytanie. Stworzę menu na ekranie głównym z paroma przyciskami, pewnie też generowanymi przez sprajty. Pewnie zrobię je tak, że będę porównywać pozycję wciśniętego klawisza z pozycją danego sprajta. Jak to się ma do skalowania? Jeśli zmienię rozdzielczość, położenie x i y się zachowuje, czy będę musiał rozważyć różne alternatywy, tzn. , że dla tej rozdzielczości położenie tego sprajta jest w takim x i takim y, a w rozdzielczości innej ma już inne położenie x i y?

1
  1. Najlepiej http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1RectangleShape.php zamiast sprite
    Osobiście nie korzystałem ze spritów w SFML, bo RectangleShape dawały mi większą swobodę.
    podobnie jak w przykładzie
sf::RectangleShape rectangle;
rectangle.setSize(sf::Vector2f(800, 600));
rectangle.setPosition(0, 0);
rectangle.setTexture(twoja tekstura);
rectangle.setTextureRect(sf::IntRect(0, 0, 2000, 2000));
...
window.draw(rectangle);
  1. W SFML bardzo przydane do tego jest
    http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/graphics-view.php#coordinates-conversions
    http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1RenderTarget.php#a2b0cab0e4c6af29d4efaba149d28116d
    W skrócie. Twoje sprite, czy cokolwiek co renderujesz, mają podane współrzędne w wyimaginowanym układzie współrzędnych, nazwijmy go world. sf::View pokazuje na pewien obszar wewnątrz tego układu współrzędnych (world coordinates). Viewport należy do View i pokazuje na obszar okna (window coordinates, pixels). Na podstawie ustawionych sf::View i jego Viewport można wyliczyć dla współrzędnych okna (window) odpowiadające im współrzędne świata (world) i vice versa.
    mapPixelToCoords i mapCoordsToPixel (rzadziej przydatne) (z klasy RenderTarget) robią to za ciebie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1