Wielokrotne użycie struktur danych

0

Uczę się algorytmów grafowych i C przy okazji. Pomyślałem że więcej się nauczę jak zaimplementuje sobie od zera struktury danych potrzebne do zbudowania grafów zamiast szukać gotowych, linked lista, kolejka fifo itp. itd. I mam taki problem w wielu algorytmach buduje się przy okazji(przynajmniej budują w ksiażce) drzewa przeszukiwań w głab wszerz, do poszukiwania ścieżek, drzewa rozpinające itd. wszystkie one są do siebie bardzo podobne ale różnią się polem lub dwoma. I nie mam pojęcia co należy zrobić żeby nie przepisywać kodu 1000 razy dla każdej funkcji tylko po to by zmienić int na double lub dodać jedno pole.

Jedne co mi przychodzi do głowy poza struktem który ma wszystkie możliwości w sobie, to trzymanie rozszerzeń w hashtablicy ale to jest słabe, albo dodanie pola type do strukta oraz za alokowanie dodatkowej pamiecy na końcu struktury i w magiczny sposób(nie robiłem czego takiego) z parsowanie tego na pożądany typ danych, ale wydaje mi się to takie naciagane. nw. Wiek ktos jak coś takiego ugryźć?

3

W C++ masz szablony. W C masz albo makra, albo trzymasz dane jako void*, albo masz możliwość potrenowania metody proponowanej przez p. Zelenta, t.j. kopiuj-wklej. Generalnie C nie jest językiem do programowania generycznego.

0

W C masz unie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1