Snake plan działania

0

Witam pisałem wcześniej,ale teraz mam pewien pomysł.Powiedzcie mi czy dobrze myślę i czy można to zrobić jakoś lepiej.W zamyśle jest to prosty projekt ma się głownie opierać na tablicach bez bardziej skomplikowanych rzeczy.Ciało snake'a trzeba podzielić na głowę i ciało.Klawiszami wybieram kierunek ruchu i potem głowa się porusza jakoś z czasem,a ciało do tablicy i będzie szło za głową.Mape dać do zmiennej globalnej czy jak inaczej ją zrobić?I coutem zrobić ramki górne i dolne,a boczne do tablicy?Jedna funkcja do randomowego pojawiania się jedzenia i pokombinować jak zrobić,żeby dodało się do ciała.Taki mniej więcej mam plan,nie bardzo chce patrzeć po innych kodach,ale też czytałem trochę i tak by to wyszło.Widziałem,że ludzie mieli częsty problem z miganiem gry z czego to wynika?I chyba też widziałem,że ramkę mapy dać do stringa.

0

Ja to bym pewnie węża podzielił na trzy logiczne części - głowę, ciało i ogon. Przy zwykłym poruszaniu się po prostu bierzesz ogon i przenosisz przed głowę, ze współrzędnymi zależnie w jakim kierunku głowa teraz się zwróciła. Przy połknięciu żarełka zamiast przenosić ogon - tworzysz nową głowę. Ciało jako takie nigdzie się nie rusza (przynajmniej do czasu, kiedy jakaś jego część nie stanie się ogonem! :P), bo i po co. ;)
Jak myślisz, jaka struktura danych mogłaby się do takich rzeczy nadawać?

"Mapa" wcale nie musi być globalna (powtórzę się, bo i po co?). Ba, na dobrą sprawę przy prostym snake'u nie musi być żadnej mapy - wystarczy jej rozmiar. ;)

0

Lista,albo kolejka tak?I dzieki za rady.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1