IDE C++, komercja

0

Cześć :)
Kiedyś zapytałem tutaj, który kompilator do C++ jest najczęściej używany w prawdziwych ( komercyjnych) projektach. Dowiedziałem się, że gcc. Teraz pytanie brzmi, które IDE jest najczęściej używane do C++ w projektach komercyjnych?

0

Przypuszczam że wkrótce będzie to CLion ;)

0

tak korzystając a jaki dla C :)

0
Krzywy KotA napisał(a):

Cześć :)
Kiedyś zapytałem tutaj, który kompilator do C++ jest najczęściej używany w prawdziwych ( komercyjnych) projektach. Dowiedziałem się, że gcc. Teraz pytanie brzmi, które IDE jest najczęściej używane do C++ w projektach komercyjnych?

Pytanie jest bez sensu. Wszystko zależy od domeny i platformy. Np. w game devie dominuje Visual Studio. Tak samo jest z kompilatorem (wybór zależy od platformy - np. PS4 - orbis-clang).

0
Krzywy KotA napisał(a):

Cześć :)
Kiedyś zapytałem tutaj, który kompilator do C++ jest najczęściej używany w prawdziwych ( komercyjnych) projektach. Dowiedziałem się, że gcc. Teraz pytanie brzmi, które IDE jest najczęściej używane do C++ w projektach komercyjnych?

Pytanie jest zbyt ogólne. Zrób po prostu ankietę, z tym, że z segmentacją odpowiadających (junior/senior) i ich rodzajów pracy (Windows GUI, przenośny soft, gamedev, mobile, hpc, embedded itd).

0

W embedded częsty jest Eclipse i pochodne, czasem QTCreator, ale faktycznie, nie ma tu ścisłych reguł, każdy używa wg gustu.

@Shalom: z CLionem jest jeden problem. Jest niemożebnie wolny, nawet przy Eclipse ;)

0
Krzywy Kot Pińć napisał(a):

tak korzystając a jaki dla C :)

To również zależy. Spora cząść programistów gita używała vima jako edytora. Jeśli chodzi o embedded to się za bardzo nie znam. Microchip dostarcza dedykowane IDE i z tego co wyguglałem atmel robi podobnie. Ten od Microchipa kiedy lata temu go używałem był bazowany na mocno zmodyfikowanym eclipse, teraz to nie wiem ;)

0

W przypadku embedded w zasadzie zachodzi konieczność używania kompilatora dostarczanego przez producenta procesorów (ARM jest chyba jedynym wyjątkiem, no może jeszcze rodzina '51). A reszta środowiska? Z tym w projektach bywa różnie. Czasem używa się dedykowanego IDE, a czasem, w tym w mojej obecnej firmie, kompilacja jest wykonywana na serwerach, a każdy używa swojego ulubionego edytora czy też IDE.

0

Atmel Studio teraz silnie bazuje na Visual Studio, ale coś nie mogą sobie do końca poradzić z tym IDE, bo nie dość, że wolne, to jeszcze z bugami. Ale tu można skorzystać z Eclipse. ST swoje IDE zrobiło na bazie Eclipse, podobnie Atolic Studio. Ale jest jeszcze Keil uVision, oraz IAR. Microchip ma chyba obecnie jedno z lepszych IDE (Chociaż moim zdaniem nieco specyficzne), stabilne, na wszystkie platformy, z integracją z systemami kontroli wersji.

0

Moim zdaniem jedyne sensowne IDE to:

  1. Visual Studio (zdecydowanie nr jeden, po dodaniu resharpera nie do pobicia, jedyny minus to to, że tylko pod Windowsa)
  2. Clion (jeszcze ma błedy wieku młodzieńczego, ale to będzie przyszlość na osx/unixa'ch, btw. mi działa szybko)
  3. QTCreator/Eclipse
  • nie mam pojecia jak działa XCode, ale też jest chwalony

Te 3 są z zupełnie innej półki niż cała reszta.

na codzień korzystam z Visuala i Cliona i sobie chwale

0

C++Builder

0

several

odpowiedż na twoje przemyślenia:

  • wiele podprojektów, tak to jest problem (nie mówiłem ze to bezbłędne IDE),
  • cmake automatycznie się updatuje, chyba że chcesz coś specyficznego to trzeba dodać ręcznie, ale gdzie nie trzeba,
  • debugowanie moim zdaniem znacznie lepsze niż qt-creator (mi sie częsciej wywala qt-creator + często nie jest w stanie pokazać co jest w środku kontenerów)
  • statyczna analiza słabsza od clanga? pewnie tak, chociaż w kilku kwestiach lepsza, ale qtcreator ma tylko tą od clanga,a ta jest dodatkowa, jest możliość konfiguracji żeby pokazywał też clangową
  • mi qtcreator dużo częściej pokazuje czerwone linie (praktycznie na każdym bardziej skompikowanym feature c++11)

Mają dobry marketing(zgadza się), ale ich zalętą jest ich jiira, bo naprawdę biorą pod uwagę to co ludzie zgłaszają w niej.
W parę miesięcy dodali parę feature'ów które chciałem i zaproponowałem do resharpera i cliona, więc jak dla mnie brawa dla nich.

Co nie zmienia faktu, że nadal visual rządzi.

Ja w pracy korzystam z
Visual (jak mogę), QtCreator(jak muszę, wiele subprojectów których potrzebuje na raz), Clion(każdy inny case)

0

Do VS w ogóle nie porównuje bo chłopaki z MS odskoczyli konkurencji. Hmm, QtCreatora nie używam ostatnio do C++11 także możesz mieć racje z podkreślaniem błędów. Zdarzyło mi się nim debugować różne dziwadła, w tym OpenSSLa i nigdy nie napotkałem problemów przez które miałem ochotę wyrzucić to IDE w cholere. Tak niestety działo się z Clion'em.

QtCreatora w projektach bez Qt porzuciłem na rzecz vima z pluginami i konsolowego gdb. Ten zestaw miałem na myśli porównując Clion'a z zabawkami od clanga, nie podpinałem clanga do QtCreatora. Zestaw działa szybko i zawsze, clion spowodował u mnie tylko frustracje. Ta frustracja zapewne pojawiłaby się również gdybym nad obecnymi projektami spróbował pracować z użyciem QtCreatora.

Edit po edicie posta wyżej
Nie śledzę rozwoju clion'a, ale z tego co napisałeś to dodali ficzery do komponentu (edytor), który generalnie daje radę co sam przyznałem. Ale dobry edytor i statyczną analize to ja już mam za darmo (vim + libclang) a od IDE oczekiwałbym ułatwień w innych rejonach.

Generalnie to nie chce za dużo strzępić klawiatury, wszystko wskazuje na to, żę Clion będzie naprawdę dobrym IDE w przyszłości. Ale teraz wg mnie są lepsze alternatywy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1