Przejście do grafiki, gier

0

Uczę się już sporo C++. Siedziałem w Code Blocks i pisałem programy konsolowe. Chciałbym jednak spróbować czegoś nowego. Chciałbym tworzyć programy graficzne na Windows i np. gry 2D. Co zainstalować?

0

http://aranna.altervista.org/data2/3d_game_programming_with_DirectX11.pdf (po pierwszych 10 stronach będziesz wiedział czy to dla Ciebie)

2

W Code Blocks da się pisać gry, w moim przypadku przy konfiguracji środowiska wystarczyło dodanie SDL i SDL mixer do include'ów, OpenGL jest w standardowych nagłówkach.
Taką gierkę wymodziłem:
http://www.jason.gd/str/pokaz/TooManyTroopers

Taki sposób pisania ma pewną wadę... Piszesz praktycznie cały silnik od zera, całokształt aplikacji zależy w dużej mierze od Ciebie. Siłą rzeczy, jak będziesz dalej się rozwijał w kierunku tworzenia gier, to będziesz musiał przejść na kompleksowe rozwiązania - bo konkurencja nie śpi. Jeśli więc chcesz nauczyć się więcej jak wyglądają gry od środka, to rób w Code Blocks. Jeśli bardziej zależy Ci na stworzeniu gry niż silnika, to możesz dodatkowo sięgnąć po gotowy silnik jak Irrlicht, Lightfeather, czy Ogre 3D. Jeśli chcesz sobie zapewnić maksymalny komfort pracy, to sięgnij po Unity 3D, ewentualnie Unreal Engine.

Chciałeś pisać programy graficzne (rozumiem przez to aplikacje okienkowe) i gry 2D, w takim razie warto byłoby zainteresować się Qt - tam masz wszystko :D

1

Proponowałbym na początku jakieś Allegro / SFML. OpenGL / DirectX będzie za trudne na początek.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1