Wie ktoś jak można zrobić aby postać w zrobiona w allegro nie wychodziła poza ekran?
0
2
sprawdzic wielkosc okna i gdy bedzie chciala wyjsc po za [x,y] ekranu to jej nie pozwolic
0
A w jaki sposób mogę jej na to nie pozwolić?
2
nie dodawac do jego x,y wartosci o ktorej sie porusza. Po prostu
if(player.x >= windowSize.x - sizeOfTexture) // to musisz sprawdzic dla wszystkich czterech bokow, nie tylko dla x, To jest tylko przyklad
{
return; //ewentualnie continue; jezeli to petla
}
0
if( key[ KEY_LEFT ] ) do { ludek_x--;} while(ludek_x=0) ;
if( key[ KEY_RIGHT ] ) do{ ludek_x++; } while(ludek_x=800);
rest(2);
Wiesz gdzie tutaj jest błąd?
2
W warunku pętli do while przypisujesz wartość, zamiast porównywać.
Spróbuj tak:
if( key[ KEY_LEFT ] ) do { ludek_x--;} while(ludek_x==0) ;
if( key[ KEY_RIGHT ] ) do{ ludek_x++; } while(ludek_x==800);
rest(2);
0
No racja,to co napisałem nie działa
0
{
if( key[ KEY_LEFT] ) ludek_x--;
if(ludek_x >= 800 - 60)
{
return 0;
}
if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludek_x++;
if(ludek_x >= 800 - 60)
{
return 0;
}
Tak to ma wyglądać?
0
Ten powyższy kod zatrzymuje postać tylko z prawej strony
0
Już wszystko działa ,zrobiłem w ten sposób :
if( key[ KEY_LEFT] ) ludek_x--;
if(ludek_x <= 0)
{
ludek_x=0;
}
if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludek_x++;
if(ludek_x >= 800 - 60)
{
ludek_x=800-60;
}