Postać w allegro

0

Wie ktoś jak można zrobić aby postać w zrobiona w allegro nie wychodziła poza ekran?

2

sprawdzic wielkosc okna i gdy bedzie chciala wyjsc po za [x,y] ekranu to jej nie pozwolic

0

A w jaki sposób mogę jej na to nie pozwolić?

2

nie dodawac do jego x,y wartosci o ktorej sie porusza. Po prostu

if(player.x >= windowSize.x - sizeOfTexture) // to musisz sprawdzic dla wszystkich czterech bokow, nie tylko dla x, To jest tylko przyklad
{
  return; //ewentualnie continue; jezeli to petla
}
0

if( key[ KEY_LEFT ] ) do { ludek_x--;} while(ludek_x=0) ;

if( key[ KEY_RIGHT ] )  do{ ludek_x++; } while(ludek_x=800);
rest(2);

Wiesz gdzie tutaj jest błąd?

2

W warunku pętli do while przypisujesz wartość, zamiast porównywać.
Spróbuj tak:

if( key[ KEY_LEFT ] )  do { ludek_x--;} while(ludek_x==0) ;
   
if( key[ KEY_RIGHT ] )  do{ ludek_x++; } while(ludek_x==800);
rest(2);
0

No racja,to co napisałem nie działa

0

{
if( key[ KEY_LEFT] ) ludek_x--;
if(ludek_x >= 800 - 60)
{
return 0;
}

if( key[ KEY_RIGHT ] )   ludek_x++; 
 if(ludek_x >= 800 - 60) 

{
return 0;
}
Tak to ma wyglądać?

0

Ten powyższy kod zatrzymuje postać tylko z prawej strony

0

Już wszystko działa ,zrobiłem w ten sposób :
if( key[ KEY_LEFT] ) ludek_x--;
if(ludek_x <= 0)
{
ludek_x=0;
}

if( key[ KEY_RIGHT ] )   ludek_x++; 
 if(ludek_x >= 800 - 60) 

{
ludek_x=800-60;
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1