MFC, zmienne a wiele okienek

0

Witam, problem wygląda tak - mam okienko Dialog1 i po kliknięciu przycisku Ustawienia otwierane jest kolejne okno Dialog2 za pomocą

void CDialog1::OnBnClickedUstawienia()
{
	CDialog2 Dialog2;
	Dialog2.DoModal();
} 

chciałbym zmieniać wartości zmiennych klikając różne buttony w okienku Dialog2, tak aby ich zmienione wartości były dostępne w oknie Dialog1. Czy istnieje inny sposób niż deklaracja zmiennych globalnych?

@Edit: rozwiązanie, jak kogoś interesuje:
wrzucamy ten kod do okna, które utworzyliśmy w tym przypadku Dialog2.

CDialog1* pParent = (CDialog1*)GetParent();

pParent->zmienna_z_klasy_CDialog1 
0
mcgregorpl napisał(a):

Witam, problem wygląda tak - mam okienko Dialog1 i po kliknięciu przycisku Ustawienia otwierane jest kolejne okno Dialog2 za pomocą

void CDialog1::OnBnClickedUstawienia()
{
	CDialog2 Dialog2;
	Dialog2.DoModal();
} 

chciałbym zmieniać wartości zmiennych klikając różne buttony w okienku Dialog2, tak aby ich zmienione wartości były dostępne w oknie Dialog1. Czy istnieje inny sposób niż deklaracja zmiennych globalnych?

@Edit: rozwiązanie, jak kogoś interesuje:
wrzucamy ten kod do okna, które utworzyliśmy w tym przypadku Dialog2.

CDialog1* pParent = (CDialog1*)GetParent();

pParent->zmienna_z_klasy_CDialog1 

Masz dane w tym dialog1, no to masz do nich dostęp w dialg2.

wystarczy zrobić jawnie:
class dialog1
{
public: d1 : PDialog1;
...
}

potem możesz sobie robić, np.:
d1->dupa = 18;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1