Jaki silnik i platformę najlepiej wybrać do stworzenia gry z uwzględnieniem zasad fizyki? [opis]

0

Musi to być darmowe i nieproblematyczne, proste w obsłudze (błedy) i instalacji, bo stykam się z tym pierwszy raz. Wolę w języku C++, ewentualnie C, C# lub w innym, ale w miarę podobnym składnią do C++.

Zaleźy mi na tym, by byl mozliwie jak najbardziej wydajny (latwy do optymalizacji; wydajnie zarzadzajacy zasobami- moze wirtualny system plików; najlepiej z assetami), kompatybilny z popularnymi darmowymi programami graficznymi, popularny (jasna dokumentacja, filmy w internecie na jego temat), silnik w 2d i 3d lub tylko 2d. I bardziej rozwinięty niz np. allegro.

Dobry do tworzenia złozonych animacji w czasie rzeczywistym (np. rzut w zależnosci od czasu, duzo punktow oddziałujących grawitacyjnie, ustawianie obiektow na sobie), odtwarzanie dzwięku oraz manipulacja jego głośnościa i czestotliwościa (akustyka), wyświetlał wartosci zmiennych na ekranie w czasie rzeczywistym, wygodny do zapisywania wyrażen matematycznych na ekranie (ułamki, pierwiastki, potęgi, różniczki zamist rysowania wzorów w programie graficznym) jak i wczytywania zmiennych z klawiatury przez uzytkownika. Mozliwość sterowania postacia za pomoca klawiatury i myszki oraz gry bez postaci, poprzez klikanie na obiekty. Manipulacja katem nachylenia prymitywow i innymi cechami elementow graficznych (np. jasnośc pikseli, zmieniajaca sie barwa) w zaleznosci od innych zmiennych (np. bieg promienia w soczewce, linie magnetyczne dookola magnesu, naswietlenie) itd.

Dodatkowy atut- jakby mógł dzialać i na Windowsie, i na Ubuntu, ale na to nie liczę.
Dziękuję za pomoc i ewentualne dodatkowe wskazowki.

1

Skoro tak dobrze znasz swoje oczekiwania wobec silnika, nie wiem jakim cudem sam nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie :)

Jeśli chodzi o silniki to aktualnie królują trzy: Unity, Unreal Engine, CryEngine.

Wszystkie trzy spełniają twoje oczekiwania i mają mnóstwo tutoriali. Osobiście używałem Unity do zrobienia kilku gierek 2D na Androida, a obecnie bawię się UE w gierki 3D.

0

Jeśli chodzi o podobieństwo języka, to między C++ a C# jest niewielkie. C# wzorowany był głównie na Delphi i Java, w mniejszym stopniu na innych.

Co do silników, to dużego wyboru nie ma jak napisał poprzednik, wydaje mnie się, że najbardziej popularne jest Unity.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1