Na studiach dostałem zadanie, aby zaimplementować: "Detektor brzegów Canny’ego ze zmianą wartości progu histerezy i redukcją punktów brzegowych". Czytałem na wiki algorytm i tak go zrozumiałem:
- Przefiltrowanie obrazu filtrem Gaussa.
- Szukanie natężenia gradientu obrazu.
- Usuwanie niemaksymalnych pikseli.
- Progowanie z histerezą.
Punkt 1 oznacza, że dla każdego piksela mnożę sąsiednie piksele z odpowiednimi współczynnikami z maski (ja wybrałem 3x3). Przypadki brzegowe pomijam - nie liczę dla nich splotu.
**Pytanie:**Czy dobrze rozumiem (1) oraz co oznaczają pozostałe kroki algorytmu?
Dodam, że nie zajmuję się grafiką i nie rozumiem pojęć z nimi związanych. Próbowałem czytać różne strony z tym związane, ale nie rozumiem, co mam zaimplemetować? Nie proszę o kawałki kodu napisane w C++, ale o wyjaśnienie słowami, np. pomnóż piksele przez wzór, itd.
Byłbym wdzięczny za każdą pomoc.