Witam. Chciałem zrobić prosty odtwarzacz muzyki na raspberry pi. Na razie dopiero uczę się korzystać z sdl2 i właśnie mam problem na który nie mogę znaleźć rozwiązania:
#include "SDL2/SDL.h"
#include "SDL2/SDL_ttf.h"
int main(int argc, char** argv) {
int loop = 0;
SDL_Window* window = NULL;
SDL_Renderer* renderer = NULL;
TTF_Font *font = NULL;
SDL_Color tColor = {0,0,255};
SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);
window = SDL_CreateWindow("A Window",
SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED, SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED, 0, 0,
SDL_WINDOW_FULLSCREEN_DESKTOP);
renderer = SDL_CreateRenderer(window, -1, 0);
SDL_ShowCursor( SDL_DISABLE );
TTF_Init();
font = TTF_OpenFont("oswald.ttf", 28);
while ( loop < 100 ) {
SDL_Rect rect = {8, 8, 200+loop*4, 200};
char str[10];
SDL_SetRenderDrawColor(renderer, 255, 0, 0, 255);
SDL_RenderClear(renderer);
sprintf(str, "%d:%d-%d", 1, 1, loop);
SDL_Surface* textSurface = TTF_RenderText_Solid(font, str, tColor);
SDL_Texture* texture = SDL_CreateTextureFromSurface(renderer, textSurface);
SDL_RenderCopy(renderer, texture, NULL, &rect);
SDL_SetRenderDrawColor(renderer, 255, 255, 0, 50);
SDL_RenderDrawRect(renderer, &rect);
SDL_RenderPresent(renderer);
SDL_FreeSurface(textSurface);
SDL_DestroyTexture(texture);
SDL_Delay(40);
loop++;
}
TTF_CloseFont(font);
TTF_Quit();
SDL_DestroyWindow(window);
SDL_Quit();
return 0;
}
Powyższy kod na laptopie działa jak należy jednak na raspberry jedna klatka trwa jakieś 500ms a nie 40ms.
Jak np. zrobię jakiś prosty przesuwający się prostokąt to z tym nie ma problemu, jednak jeśli chcę wydrukować jakiś tekst, to właśnie nie wiem czemu program spowalnia. Pomoże ktoś obeznany?