SDL2 na raspberry pi działa wolno

0

Witam. Chciałem zrobić prosty odtwarzacz muzyki na raspberry pi. Na razie dopiero uczę się korzystać z sdl2 i właśnie mam problem na który nie mogę znaleźć rozwiązania:

#include "SDL2/SDL.h"
#include "SDL2/SDL_ttf.h"

int main(int argc, char** argv) { 
	int loop = 0;
	SDL_Window* window = NULL;
    SDL_Renderer* renderer = NULL;
    TTF_Font *font = NULL;
    SDL_Color tColor = {0,0,255};
	
    SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);
    
    window = SDL_CreateWindow("A Window",
        SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED, SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED, 0, 0,
        SDL_WINDOW_FULLSCREEN_DESKTOP);
    
    renderer = SDL_CreateRenderer(window, -1, 0);
    
    
    SDL_ShowCursor( SDL_DISABLE );
    
    TTF_Init();
    
    font = TTF_OpenFont("oswald.ttf", 28);
    
    
    while ( loop < 100 ) {
		SDL_Rect rect = {8, 8, 200+loop*4, 200};
		char str[10];
		
		SDL_SetRenderDrawColor(renderer, 255, 0, 0, 255);
        SDL_RenderClear(renderer);
        
        sprintf(str, "%d:%d-%d", 1, 1, loop);
        SDL_Surface* textSurface = TTF_RenderText_Solid(font, str, tColor);
        SDL_Texture* texture = SDL_CreateTextureFromSurface(renderer, textSurface);
        
        SDL_RenderCopy(renderer, texture, NULL, &rect);
        
        SDL_SetRenderDrawColor(renderer, 255, 255, 0, 50);
        SDL_RenderDrawRect(renderer, &rect);
        
        SDL_RenderPresent(renderer);
        
        SDL_FreeSurface(textSurface);
        SDL_DestroyTexture(texture);
        
        SDL_Delay(40);
        loop++;
}
    
    TTF_CloseFont(font);
    TTF_Quit();
    SDL_DestroyWindow(window);
    SDL_Quit();
    
    return 0;
}

Powyższy kod na laptopie działa jak należy jednak na raspberry jedna klatka trwa jakieś 500ms a nie 40ms.

Jak np. zrobię jakiś prosty przesuwający się prostokąt to z tym nie ma problemu, jednak jeśli chcę wydrukować jakiś tekst, to właśnie nie wiem czemu program spowalnia. Pomoże ktoś obeznany?

0
  1. Użyj flagi SDL_RENDERER_ACCELERATED przy tworzeniu renderera - być może domyślnie robi się software'owy.
  2. Zamiast czekania zawsze 40ms, zapisz czas na początku pętli (SDL_GetTicks()) i na końcu, a potem odczekaj (40-(koniec-start)).
1
SDL_Surface* textSurface = TTF_RenderText_Solid(font, str, tColor);
SDL_Texture* texture = SDL_CreateTextureFromSurface(renderer, textSurface);
//...
SDL_FreeSurface(textSurface);
SDL_DestroyTexture(texture);

Wykonywanie tego w pętli jest cholernie kosztowne.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1