Dostęp do pól innej klasy

0

Cześć, chciałem napisać obiektowo prostą grę wykorzystując bibliotekę ncurses. I teraz tak, mam dwie klasy - A i B. W klasie A mam taką metodę:

 
void Pilka::ruchPilki() {
    y -= 1;
    move(y,x);
    addch('o');
    refresh();
}

Wywołuje ją w pętli co sekundę w osobnym procesie. Problem w tym, że w innym procesie działa metoda Klasy B, która po nacisnięciu klawisza wyświetla w innym miejscu ciąg znaków i ustawia kursor za ostanim znakiem. I teraz jak zadziała ruchPilki() to wyświetli 'o' za moim ciągiem znaków.
Jaki jest najlepszy sposób, aby z metoda z klasy B po tym jak wyswietli ciąg znaków ustawiła kursor znów na pozycję y, x z klasy A?
Pola y, x klasy A są prywatne. Klasa A nie dziedziczy z klasy B.

1
  1. Klasa to nie to samo co Obiekt Klasy.
  2. Zrób osobną klasę do obsługi ekranu. Przeczytaj co to jest MVC. Twoje klasy A i B to zapewne klasy Modelu, a wypisywanie czegoś powinno być zrealizowane w zupełnie innym miejscu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1