Czy gdzieś istnieje zaimplementowany jakiś algorytm przybliżony? Bo takiego nigdzie nie mogę znaleźć.
podaj lepsza definicje tego algorytmu bo nie ma nawet czegos takiego na wiki...
Tutaj masz przybliżoną implementację algorytmu sortowania (bąbelkowego oraz mergesort).
template<typename It, typename Pred = less<decay_t<decltype(*declval<It>())>>>
void approx_sort(It begin, It end, Pred = Pred{})
{
while(begin != end){
++begin;
}
}
Na przykładzie: http://melpon.org/wandbox/permlink/1Re5VO2majaVGaFv
int main()
{
vector<int> foo = {1,2,3,5,4};
approx_sort(foo.begin(), foo.end());
DBG_CONT(foo);
vector<double> bar = {1.0, 2.0, 3.0, 4.0, 5.0};
approx_sort(bar.begin(), bar.end());
DBG_CONT(bar);
}
Wynik:
foo 1 2 3 5 4
bar 1 2 3 4 5
Jak widać jedna z tablic jest posortowana całkowicie poprawnie, druga tylko w przybliżeniu.
@Pijany Soczek liczenie wartości funkcji na podstawie rozwinięcia w szereg taylora to dobry przykład algorytmu przybliżonego. Algortmy zachłanne też często należą do tej klasy.
Chodzi o algorytm przyblizony za pomoca ktorego mozna przeszukiwac graf.
No to teraz łaskawie wstaw może treść zadania, bo ewidentnie jej nie rozumiesz i nie potrafisz przekazać o co ci chodzi. Trudno mi sobie wyobrazić przybliżone przeszukiwanie grafu ;]
Mam podanawane kolejno wspolrzedne miast x i y. Mam wyznaczyc taka droge aby byla jak najkrotsza i nie przekraczajaca limitu dlugosci calej trasy podanej w zadaniu. Przez dane miasto mozna przejsc tylko raz. Podroz ma sie zaczynac i konczyc w 1 miescie. Dodatkowo kazde miasto posiada wartosc zaciekawienia, ktora ma byc najwyzsza, ale tak zeby nie przekroczyc limitu dlugosci.
Serio? I liczyłeś że pisząc:
Czy gdzieś istnieje zaimplementowany jakiś algorytm przybliżony? Bo takiego nigdzie nie mogę znaleźć.
Domyślimy się o co ci chodzi? :D :D
Poza tym w treści nie ma nic o przybliżoności tego problemu. Wręcz przeciwnie, jest napisane konkretnie które parametry chcesz maksymalizować.
Ok moj blad. Moglby ktos podprowadzic jak sie za to zabrac aby to byl algorytm przyblizony?
A jak dobry ma być? Bo najbardziej oczywisty przybliżony algorytm to algorytm zachłanny ;] Wybierasz w każdym kroku "najlepsze miasto" tzn takie dla którego współczynnik "zaciekawienie/odległosc" jest najwyższa. Ale to oczywiście raczej nie da rozwiazania optymalnego!