Witam. Napisałem grę MasterMind, ale mam dość prosty problem, którego nie potrafię rozwiązać dot. mechanizmu kontroli błędów. W grze w trakcie 10 rund trzeba odgadnąć kod złożony z 4 cyfr. Nie wiem jak napisać pętlę, która po wczytaniu nieprawidłowej danej zakomunikuje błąd. Funkcja wygląda tak:
void MasterMind::wczytaj(int zgaduj[])
{
int i;
do
{
cout << "Podaj proponowane odpowiedzi: ";
for (i = 0; i <= 3; i++)
cin >> zgaduj[i];
} while (zgaduj[0] > 9 || zgaduj[1] > 9 || zgaduj[2] > 9 || zgaduj[3] > 9);
}
Mam 2 pytania. Jedno jest takie, gdzie umieścić cout'a, który poinformuje, o wpisaniu niepoprawnych danych i powtórzeniu wczytywania?
Drugie dot. sytuacji, w której dane wprowadzane są po spacji. Jeśli oddziele je Enterem to wczytają się 4 cyfry, ale jeśli zrobię to spacją, to można wczytać ich dużo więcej. Jak to sprawdzić i wyświetlić również komunikat o błędzie?