Witam, mam pewien problem a mianowicie stworzyłem coś w rodzaju gry, program najpierw prosi gracza aby kliknął przycisk 6 aby zacząć grę, potem wybrać poziom trudności i grać ale po wpisaniu 6 w konsoli wyświetla się komunikat:
Press any key to continue . . .
Kod źródłowy programu:
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#include <conio.h>
using namespace std;
int liczba;
int strzal;
int proby = 1;
void latwy()
{
srand(time (NULL));
liczba = rand()%10+1;
while(strzal != liczba)
{
cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do dziesi\251ciu! :)" << endl;
cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
cin >> strzal;
proby++;
if (strzal==liczba )
{
cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
}
if (strzal<liczba)
{
cout << "to za ma\210o! " << endl;
}
else
{
cout << "to za du\276o! " << endl;
}
}
}
void sredni()
{
srand(time (NULL));
liczba = rand()%100+1;
while(strzal != liczba)
{
cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do stu! :)" << endl;
cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
cin >> strzal;
proby++;
if (strzal==liczba )
{
cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
}
if (strzal<liczba)
{
cout << "to za ma\210o! " << endl;
}
else
{
cout << "to za du\276o! " << endl;
}
}
}
void trudny()
{
srand(time (NULL));
liczba = rand()%1000+1;
while(strzal != liczba)
{
cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do tysi\245ca! :)" << endl;
cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
cin >> strzal;
proby++;
if (strzal==liczba )
{
cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
}
if (strzal<liczba)
{
cout << "to za ma\210o! " << endl;
}
else
{
cout << "to za du\276o! " << endl;
}
}
}
int main() {
int start;
int pt; //poziom trudności
cout << "Witaj w grze Zgadnij liczb\251!! " << endl;
cout << "Wci\230nij przycisk 6 aby Gra\206! ";
cin >> start;
while (start <= 3)
{
switch (start)
{
case 6:
{
cout << "Wybierz poziom trudno\230ci!" << endl;
cout << "Wci\230nij przycisk 1 aby zagra\206 na \210atwym poziomie trudno\230ci!" << endl;
cout << "Wci\230nij przycisk 2 aby zagra\206 na \230rednim poziomie trudno\230ci!" << endl;
cout << "Wci\230nij przycisk 3 aby zagra\206 na trudnym poziomie trudno\230ci!" << endl;
cin >> start;
}
break;
switch (start)
{
case 1: latwy(); break;
case 2: sredni(); break;
case 3: trudny(); break;
default: "Nie ma takiego poziomu trudno\230sci, spr\242buj ponownie!";
}
}
}
system("pause");
return 0;
}