Press any key to continue . . .

0

Witam, mam pewien problem a mianowicie stworzyłem coś w rodzaju gry, program najpierw prosi gracza aby kliknął przycisk 6 aby zacząć grę, potem wybrać poziom trudności i grać ale po wpisaniu 6 w konsoli wyświetla się komunikat:
Press any key to continue . . .

Kod źródłowy programu:

 
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#include <conio.h>

using namespace std;

int liczba;
int strzal;
int proby = 1;

void latwy()
{

	  srand(time (NULL));
	  liczba = rand()%10+1;

	  while(strzal != liczba)
	  {
		cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do dziesi\251ciu! :)" << endl;
		cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
		cin >> strzal;
		proby++;
		if (strzal==liczba )
		{
			cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
		}
		if (strzal<liczba)
		{
			cout << "to za ma\210o! " << endl;
		}
		else
		{
			cout << "to za du\276o! " << endl;
		}
	  }
}

void sredni()
{
	  srand(time (NULL));
	  liczba = rand()%100+1;

	  while(strzal != liczba)
	  {
		cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do stu! :)" << endl;
		cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
		cin >> strzal;
		proby++;
		if (strzal==liczba )
		{
			cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
		}
		if (strzal<liczba)
		{
			cout << "to za ma\210o! " << endl;
		}
		else
		{
			cout << "to za du\276o! " << endl;
		}
	  }
}


void trudny()
{
	  srand(time (NULL));
	  liczba = rand()%1000+1;

	  while(strzal != liczba)
	  {
		cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do tysi\245ca! :)" << endl;
		cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
		cin >> strzal;
		proby++;
		if (strzal==liczba )
		{
			cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
		}
		if (strzal<liczba)
		{
			cout << "to za ma\210o! " << endl;
		}
		else
		{
			cout << "to za du\276o! " << endl;
		}
	  }
}

int main() {
	int start;
	int pt; //poziom trudności
    cout << "Witaj w grze Zgadnij liczb\251!! " << endl;
	cout << "Wci\230nij przycisk 6 aby Gra\206! ";
	cin >> start;
	while (start <= 3)
	{

	 switch (start)
	 {
		case 6:
        {
		cout << "Wybierz poziom trudno\230ci!" << endl;
		cout << "Wci\230nij przycisk 1 aby zagra\206 na \210atwym poziomie trudno\230ci!" << endl;
	    cout << "Wci\230nij przycisk 2 aby zagra\206 na \230rednim poziomie trudno\230ci!" << endl;
		cout << "Wci\230nij przycisk 3 aby zagra\206 na trudnym poziomie trudno\230ci!" << endl;
		cin >> start;
		}
		break;
		switch (start)
		{
			case 1: latwy();    break;
			case 2: sredni();   break;
			case 3: trudny();   break;
			default: "Nie ma takiego poziomu trudno\230sci, spr\242buj ponownie!";
		}
	 }
	}
	system("pause");
	return 0;
}
2

Ponieważ masz warunek

while (start <= 3){
// ... //
}

który nie jest spełniony dla wartości 6 i jest wykonywana funkcja

system("pause");

która uruchamia program "pause" który wyświetla komunikat "Press any key to continue . . . " i czeka na np. entera.

0

ach.. no tak, nie zauważyłem, dzięki :)

3

Drobny OT: gdybyś miał zrobić 10 poziomów trudności to także zrobiłbyś copy-paste?
C&P to nigdy nie jest dobra metoda programowania.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1