Press any key to continue . . .

0

Witam, mam pewien problem a mianowicie stworzyłem coś w rodzaju gry, program najpierw prosi gracza aby kliknął przycisk 6 aby zacząć grę, potem wybrać poziom trudności i grać ale po wpisaniu 6 w konsoli wyświetla się komunikat:
Press any key to continue . . .

Kod źródłowy programu:


#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#include <conio.h>

using namespace std;

int liczba;
int strzal;
int proby = 1;

void latwy()
{

      srand(time (NULL));
      liczba = rand()%10+1;

      while(strzal != liczba)
      {
        cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do dziesi\251ciu! :)" << endl;
        cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
        cin >> strzal;
        proby++;
        if (strzal==liczba )
        {
            cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
        }
        if (strzal<liczba)
        {
            cout << "to za ma\210o! " << endl;
        }
        else
        {
            cout << "to za du\276o! " << endl;
        }
      }
}

void sredni()
{
      srand(time (NULL));
      liczba = rand()%100+1;

      while(strzal != liczba)
      {
        cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do stu! :)" << endl;
        cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
        cin >> strzal;
        proby++;
        if (strzal==liczba )
        {
            cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
        }
        if (strzal<liczba)
        {
            cout << "to za ma\210o! " << endl;
        }
        else
        {
            cout << "to za du\276o! " << endl;
        }
      }
}

void trudny()
{
      srand(time (NULL));
      liczba = rand()%1000+1;

      while(strzal != liczba)
      {
        cout << "Witaj! Pomy\230la\210em sobie liczb\251 z zakresu od zera do tysi\245ca! :)" << endl;
        cout << "(to twoja "<< proby << " pr\242ba!" << ")" << " twoja liczba: ";
        cin >> strzal;
        proby++;
        if (strzal==liczba )
        {
            cout << "Uda\210o si\251, wygrywasz w " << proby << " pr\242bie! :)" << endl;
        }
        if (strzal<liczba)
        {
            cout << "to za ma\210o! " << endl;
        }
        else
        {
            cout << "to za du\276o! " << endl;
        }
      }
}

int main() {
    int start;
    int pt; //poziom trudności
    cout << "Witaj w grze Zgadnij liczb\251!! " << endl;
    cout << "Wci\230nij przycisk 6 aby Gra\206! ";
    cin >> start;
    while (start <= 3)
    {

     switch (start)
     {
        case 6:
        {
        cout << "Wybierz poziom trudno\230ci!" << endl;
        cout << "Wci\230nij przycisk 1 aby zagra\206 na \210atwym poziomie trudno\230ci!" << endl;
        cout << "Wci\230nij przycisk 2 aby zagra\206 na \230rednim poziomie trudno\230ci!" << endl;
        cout << "Wci\230nij przycisk 3 aby zagra\206 na trudnym poziomie trudno\230ci!" << endl;
        cin >> start;
        }
        break;
        switch (start)
        {
            case 1: latwy();    break;
            case 2: sredni();   break;
            case 3: trudny();   break;
            default: "Nie ma takiego poziomu trudno\230sci, spr\242buj ponownie!";
        }
     }
    }
    system("pause");
    return 0;
}
2

Ponieważ masz warunek

while (start <= 3){
// ... //
}

który nie jest spełniony dla wartości 6 i jest wykonywana funkcja

system("pause");

która uruchamia program "pause" który wyświetla komunikat "Press any key to continue . . . " i czeka na np. entera.

0

ach.. no tak, nie zauważyłem, dzięki :)

3

Drobny OT: gdybyś miał zrobić 10 poziomów trudności to także zrobiłbyś copy-paste?
C&P to nigdy nie jest dobra metoda programowania.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0