Instalacją SMFL pod CodeBlocks i Visuala [64 bitowy komputer]

0

Po przerobieniu wideokursu podstaw C++ i obiektowego C++ zdecydowałem się na naukę biblioteki graficznej SFML, co wiązało się ze zmianą środowiska z Borland Buildera na Visual Studio 2015. O ile prosty program konsolowy skompilował się, to po instalacji SFML 2.3.2 i konfiguracji środowiska wg kursu http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/460, przy próbie kompilacji wywala error; "module machine type 'X86' conflicts with target machine type 'x64'". Korzystam z laptopa 64 bitowego na windowsie 10. Oczywiście kurs dotyczy wersji 2.x, gdzie ja instalowałem 2.3.2 licząc, że wszystko pójdzie ok. Google niestety nie pomogły, po zmianie target machine wyskakuje podobny komunikat z x64 i x86 zamienionymi miejscami, po zmianie solution platforms na x64 z 1 błędu robi sie 16 błędów.

Probując potem zainstalowac SMFL pod code blocksem dostaje takie błędy;
http://imgur.com/XzUD9to

0

Bo to się nie nazywa smfl, tylko sfml :-)
// edit
i te s-d są raczej niepotrzebne.

0

Po naprawieniu kilku błędów w codeblocks zostało tylko;
"cannot find -lsndfile
cannot find -lglew"

1

Z tego co pamiętam, ani glew, ani jakieś sndfile, nie jest niezbędne do działania biblioteki SFML.
Protip, nie linkuj wszystkiego, tzn modułów od dźwieku, sieci, itp, jak z nich nie korzystasz, to tylko wydłuży czas linkowania.

0

Po wywaleniu glew i sndfile nawet nie skompilowało kodu sprawdzającego poprawność działania biblioteki, wiec chyba w tym przypadku są niezbędne.

0

zdecydowałem się na naukę biblioteki graficznej SFML, co wiązało się ze zmianą środowiska z Borland Buildera na Visual Studio 2015
nie musiało się wiązać.

przy próbie kompilacji wywala error; "module machine type 'X86' conflicts with target machine type 'x64'". Korzystam z laptopa 64 bitowego na windowsie 10
kompiluj wersję x86, i takiej wersji biblioteki też używaj. nie utrudniaj sobie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1