mega long int

0

tworzę właśnie własną klasę-megalongint która zawiera liczę dodatnią całkowitą, o ilości cyfr równej maksymalnej liczbie jaką może przechować long long int. Mam problem z przeciążeniem operatora << :

class a
{
    string value()
    {
        tutaj liczenie
        return returned;//typ string
    }
    ostream & operator << (ostream & stream)
    {
        stream << value();
        return stream;
    }
} 

i w tym kodzie kompilator widzi błąd... w poradnikach widziałem, że się podaje 2 parametry ale w tedy kopilator pisze, że mogę dać tylko jeden... jak to rozwiązać?

2

i w tym kodzie kompilator widzi błąd
ZAWSZE podawaj komunikat błędu i linię kodu, której dotyczy.

Taki kod jest poprawny, tyle że musisz wtedy go użyć w ten sposób:

a foo;
foo << cout;

bo foo << cout to inny zapis

foo.operator<<(cout)

Jak chcesz odwrotną kolejność, to ten operator nie może być wewnątrz klasy. Zdefiniuj ten operator poza klasą:

ostream& operator<<(ostream& stream, const a& foo)
1
Niikelion napisał(a):

w tedy kopilator pisze, że mogę dać tylko jeden...

krzyczy, ponieważ uczyniłeś ją składową klasy, gdy po lewej stronie operatora jest strumień (na rzecz którego ta funkcja jest wywoływana). Rozwiązania są dwa, albo zaprzyjaźnisz funkcję z klasą lub napiszesz jej definicję poza klasą. Jej nagłówek oczywiście powinien wyglądać tak:

std::ostream& operator<< (std::ostream&, const a&)

wybór należy do Ciebie.

0

to teraz inny błąd z tej funkcji:

for (long long int i=target.size()-1; i>=0; i--) 

w tej linijce mam ten błąd:

ntl.hpp|424|error: passing 'const ntl::amazing_int' as 'this' argument of 'long long int ntl::amazing_int::size()' discards qualifiers [-fpermissive]| 

definicja size():

        long long int size()
        {
            long long int retuned=0;
            cell * next=cells;
            if (cells!=NULL)
            {
                while(next->next!=NULL)
                {
                    retuned++;
                    next=next->next;
                }
                retuned++;
            }
            return retuned;
        } 
0

Jeśli target został przekazany jako const amazing_int&, to możesz wywołać na tym obiekcie tylko metody const. size() w tym przypadku nie jest.

0

teraz mam kolejny błąd, pewnie dosyć prosty:

    struct cell
    {
        cell * next;
        int number;
        cell()
        {
            next=NULL;
            number=0;
        }
    };
    class amazing_int
    {
    public:
        cell * cells;
        bool minus;
        void frontadd(cell * Cell)
        {
            cell * target=new cell;
            target->next=cells;
            target->number=Cell->number;
            cells=target;
        }
        amazing_int()
        {
            cells=new cell;
            minus=false;
        }
        long long int size()
        {
            long long int retuned=0;
            cell * next=cells;
            if (cells!=NULL)
            {
                while(next->next!=NULL)
                {
                    retuned++;
                    next=next->next;
                }
                retuned++;
            }
            return retuned;
        }
        void operator += (amazing_int integer)
        {
            cell * next;
            cell *next1;
            cell *help;
            int rest=0;
            next1=new cell;
            next1->number=0;
            int Size=size();
            for (long long int i=0; i<integer.size()-Size; i++)
            {
                frontadd(next1);
            }
            delete next1;
            for (long long int i=integer.size()-1; i>=0; i--)
            {
                next1=integer.cells;
                next=cells;
                for (long long int j=0; j<size()-integer.size(); j++)
                {
                    next=next->next;
                }
                for (long long int j=0; j<i; j++)
                {
                    next=next->next;
                    next1=next1->next;
                }
                next->number+=next1->number+rest;
                rest=(int)next->number/10;
                next->number=next->number%10;
            }
            if (rest!=0)
            {
                if (size()<=integer.size())
                {
                    next1=new cell;
                    next1->number=rest;
                    frontadd(next1);
                    delete next1;
                }
                else
                {
                    next=NULL;
                    next=cells;
                    cout << "l";
                    for (long long int i=0; i<size()-integer.size(); i++)
                    {
                        next=next->next;
                    }
                    next->number+=rest;
                }
            }
        }
        void operator = (amazing_int integer)
        {
            cells=integer.cells;
        }
        amazing_int & operator + (amazing_int target)
        {
            cell * next;
            cell * next1;
            int rest=0;
            next1=new cell;
            next1->number=0;
            int Size=size();
            for (long long int i=0; i<target.size()-Size; i++)
            {
                frontadd(next1);
            }
            delete next1;
            for (long long int i=target.size()-1; i>=0; i--)
            {
                next=cells;
                next1=target.cells;
                for (long long int j=0; j<size()-target.size(); j++)
                {
                    next=next->next;
                }
                for (long long int j=0; j<i; j++)
                {
                    next1=next1->next;
                }
                next->number+=next1->number+rest;
                rest=(int)next->number/10;
                next->number=next->number%10;
            }
            if (rest!=0)
            {
                next1=new cell;
                next1->number=rest;
                frontadd(next1);
                delete next1;
            }
            return *this;
        }
    }; 

operatory += i + wywalają błąd(program się zawiesza i wyłącza) przy dodaniu liczby 1 cyfrowej do 2 cyfrowej(większych nie próbowałem) ale 1 cyfrowe do 1 cyfrowych dodaje...

0

Dodajesz next1 a następnie go niszysz, a poxniej wykonujesz znowu na nim operacje. Niestety wskaźniki do powtorki...

0

nie rozumiem do końca... w ostatnim ifie operatora += next1 ma wskazywać na nową komórkę tylko po to by wrzucić do mojej list nowy kawałek ale operuję na jego kopii więc nawet jak go zniszczę to nie powinno być problemu... a po zniszczeniu operuję na next a nie next1
wszystko działa dobrze do momentu, w którym chcę dodać resztę do istniejącego elementu poza długością liczby którą dodaję

po sprawdzeniu:
wywala mi program po wykonaniu linijki:

next=lines 

w ostatnim ifie operatora +=

0

dobra znalazłem jeden błąd, zamiast j dałem i ale po poprawieniu źle dodaje liczby 1 cyfrowe do 2 cyfrowych(tak w sumie to źle dodaje mniejsze do większych pod względem ilości cyfr)

jeśli nie da się tego w taki sposób zrobić to chyba można jeszcze zrobić listę 2 kierunkową i w tedy to idzie łatwo ale wymaga więcej pamięci

0

Dodam tylko od siebie, że tutaj same operacje na wskaźnikach to swoją drogą i nie wnikam w logikę działania Twojego programu. Pierwsze, co rzuca mi się w oczy to to, w jaki sposób przeładowujesz operatory +, +=, =. Operator + zwraca referencję. Operator +=, = nic nie zwracają, przy czym oba przyjmują parametry przez wartość... a w klasie brak konstruktora kopiującego. Nie mówiąc już o braku destruktora zwalniającego przydzieloną pamięć. Tak.. troszkę.. niefajnie to wygląda..

Poczytaj w wolnej chwili o tym, jak powinno się przeładowywać użyte przez Ciebie operatory.

0

no cóż kod pisany na szybko, bo nie mam za bardzo czasu... akurat nie mam problemów z tym tylko z samą logiką :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1