Jak zrobić żeby jeden obrazek był tłem a drugi był na nim ?
Kolejność renderowania.
Narysuj tło, a potem ten drugi.
Hmm a może jakaś dokładniejsza podpowiedz link do strony która to opisuje bo w google.pl nie mogę znalezć.
sa dwie mozliwosci (jest wiecej, ale to sa glowne)
Z . Czyli masz x,y (pozyje) oraz Z (czyli jak bardzo w glab jest pokazany obrazek)
Layer. Czyli warstwy. Wrzucasz obrazek na inna warstwe. Warstwie ustawiasz mniejszy priorytet renderowania (wtedy to bedzie Twoje tlo)
Szukalem w google przez chwile ale nie moglem znalezc nic pomocnego. Zobacz w dokumentacji allegro czy maja cos co podalem Ci tutaj
al_draw_bitmap(dół)
al_draw_bitmap(góra)
Oczywiście rozumiem o co chodzi ale nie umiem tego zrobić w praktyce , jest może jakaś gotowa funkcja która to ustawia bo ja nic nie znalazłem?
Nie umiesz rysować bitmap?
to co napisałem było do " fasadin-a " :)
@Sopelek czyli tak ma być :
ALLEGRO_BITMAP *obrazek = al_load_bitmap("image/background_game.png");
ALLEGRO_BITMAP *obrazek_1 = al_load_bitmap("image/wer.png");
al_draw_bitmap (obrazek,0,0,0);
al_draw_bitmap (obrazek_1,0,0,0);
al_destroy_bitmap(obrazek);
al_destroy_bitmap(obrazek_1);
Najprościej, tak.
Sprawdziłem i działa :D dzięki wszystkim za pomoc :)